Grupul auto german Volkswagen va trebui să-şi revizuiască planurile de a trece la producerea de automobile electrice în regim de masă, pentru a îndeplini noile obiective ale Uniunii Europene privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturismele noi cu 37,5% până în 2030, a afirmat marţi directorul general Herbert Diess, transmite Reuters, potrivit agerpres.ro.
Reglementările vor obliga Volkswagen să-şi majoreze producţia de vehicule electrice la un nivel ce nu poate fi îndeplinit cu actualul program, a explicat Herbert Diess.
Acesta a adăugat: "Din cauza actualelor decizii, o revizuire a planurilor noastre este necesară. Ea va fi făcută în toamna anului viitor, conform calendarului nostru de planificare".
Luni, negociatorii statelor membre ale UE şi ai Parlamentului European au ajuns, după negocieri intense, la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturismele noi cu 37,5% până în 2030. Industria auto s-a mobilizat puternic de-a lungul întregului parcurs legislativ al textului, argumentând că există riscul pierderii de locuri de muncă
Ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, a afirmat că ţintele UE sunt la limita a ceea ce este realizabil din puncte de vedere tehnic şi economic. Aproximativ 436.000 de locuri de muncă din Germania sunt legate de producerea maşinilor cu motoarele pe benzină sau diesel.
"Va fi necesară o restructurare a portofoliului nostru de produse, posibil prin reducerea suplimentară a ofertei de maşini cu motoare cu combustie internă, o ajustare semnificativă a structurii fabricilor noastre şi investiţii în producerea de baterii pentru vehiculele electrice", a declarat şeful Volkswagen.
Rivalele germane BMW şi Daimler au refuzat să comenteze efectele noilor obiective ale UE privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon, în timp ce Asociaţia Producătorilor Germani de Automobile (VDA) a avertizat că ţintele sunt prea ridicate.
Luna trecută, Volkswagen a anunţat că va investi 44 miliarde de euro pentru dezvoltarea de automobile electrice şi autonome, precum şi pentru noi servicii de mobilitate până în 2023, în cadrul strategiei celui mai mare producător auto european de a produce automobile electrice în regim de masă.
După ce în ultimii trei ani a fost implicat într-un scandal provocat de manipularea emisiilor poluante ale vehiculelor diesel, Volkswagen a decis să îşi majoreze semnificativ cheltuielile în tehnologiile considerate curate. Din cele 44 de miliarde de euro anunţate vineri, aproximativ 30 de miliarde euro vor fi concentrate exclusiv pe dezvoltarea de automobile electrice, o majorare netă comparativ cu bugetul global de investiţii în valoare de 34 miliarde euro anunţat în 2017 pentru perioada de până în 2022.
Directorul general Herbert Diess a recunoscut că această "ofensivă electrică" ar putea să afecteze iniţial câştigurile, dar a subliniat că Volkswagen ar urma să devină cel mai profitabil producător de automobile electrice graţie economiilor de scară pe care le poate realiza. Chiar şi prima generaţie de vehicule electrice, care ar urma să iasă de pe liniile de producţie în cursul anului următor, ar urma să aibă o contribuţie pozitivă la marja de profit a grupului Volkswagen, a subliniat Diess.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.