O firma din judetul Vaslui a dat un tun financiar incredibil pe spatele locuitorilor din Iasi • A prins un contract cu fonduri europene, insa a lucrat in bataie de joc, iar acum cei care au de suferit sunt iesenii • Firma a pus mana pe zece milioane de euro, insa ce a lasat in urma intrece orice imaginatie • Situatia este de-a dreptul dezastruoasa, insa nimeni nu a luat vreo masura pana in prezent
Un drum reabilitat cu fonduri europene si receptionat in urma cu doar noua luni de zile a inceput sa se deterioreze. Artera DJ 248 care leaga judetele Iasi si Vaslui deja se crapa pe anumite portiuni spre disperarea soferilor care circula zilnic pe acest drum. Drumul judetean 248 Iasi – Vaslui a fost reabilitat de o firma din localitatea Murgeni, Vaslui, Transmir SRL, pentru circa zece milioane de euro pe o portiune de 38 kilometri. Chiar daca a incasat acesti bani, lucrurile nu sunt nici pe departe bune. Ba dimpotriva, au aparut cratere pe sosea, rigolele de pe marginea drumului au cedat, iar podete crapate sunt la tot pasul. Lucrarea finala a fost dusa „la bun sfarsit” intr-o prima etapa in luna aprilie a acestui an, insa lucrurile sunt departe de adevar.
Drumul leaga cele doua judete pe traseul Iasi – Ciurea – Mogosesti – Grajduri – Scanteia – Rebricea – Vulturesti (judetul Vaslui), insa pe o buna bucata de drum artera da semne ca cedeaza. Cine intra in Ciurea, pe zona Lunca Cetatuii – Dumbrava, poate vedea cu ochiul liber cum podetele se crapa cu ochiul liber. De altfel, majoritatea podetelor din zona sunt aproape distruse. Lucrurile nu difera prea mult nici in zona satului Bordea din comuna Grajduri. Aici, situatia este de-a dreptul dezastruoasa. Drumul s-a crapat, au aparut pe portiuni gropi in asfalt, iar soseaua s-a lasat.
„Sunt mai multe probleme in zona. Pentru ca e si traficul mare s-a ajuns in aceasta situatie, sunt camioane de mare capacitate care circula in zona, iar soseaua nu a fost adaptata. Traficul intre orele 22.00 si 0.00 este infernal, iar situatia se repeta de pe la 3.00 la 5.00 dimineata. Am observat si eu ca sunt anumite parti la santuri unde betonul este macinat. S-a turnat un strat foarte subtire pe pamant si asa a ramas. Cred ca la iarna, cand da inghetul, va fi cosmar”, a spus Constantin Zamfirache, primarul comunei Grajduri.
Nici spre comuna Scanteia lucrurile nu s-au imbunatatit. Oamenii din zona acuza chiar faptul ca firma a lucrat in bataie de joc. „Ei au luat pamantul, au sapat intr-o zi, si apoi au trecut direct cu cofratul. Pai asa se face? Se pune pamantul, se uda, se lucreaza, se cofreaza putin. Asa se lucreaza. Normal ca a crapat acum! Tot pamantul s-a lasat, doar la inceput era la nivel tot. Si la Bordea, la Grajduri s-a crapat. Au facut receptia la vreun restaurant si nimeni nu stie ce au facut cu banii”, a spus Costel Ifrose, un iesean din Scanteia.
CJ se spala pe maini
Autoritatea judeteana ce a incheiat contractul cu firma din judetul Vaslui sustine ca aceasta poarta intreaga raspundere pentru refacerea drumului. Legal, firma din Murgeni trebuie sa refaca pe cheltuiala proprie stricaciunile. Insa, ce au pazit cei de la Consiliul Judetean in tot acest timp? Mai ales ca presedintele Cristian Adomnitei i-a tot laudat pe cei de la Transmir cu proiectul respectiv. „Lucrarea a fost receptionata in luna decembrie a anului trecut. Conform contractului, lucrarea este in garantie si daca au aparut astfel de probleme, firma care a lucrat este obligata sa le refaca pe cheltuiala proprie”, au transmis reprezentantii Consiliului Judetean Iasi.
Poate ca Adomnitei se va autosesiza si va obliga firma sa repare greseala. Reprezentantii firmei din judetul Vaslui nu au putut fi contactacti pentru a oferi un punct de vedere. Refacerea acestui drum a fost demarata inca de acum cativa ani, insa mereu au fost probleme in zona. In luna iulie a anului 2011, Consiliul Judetean a trebuit sa organizeze o noua procedura de achizitie dupa ce a reziliat contractul cu firma Jaop Sociedad de Empreitadas SA Portugalia, care lucra in asociere cu Moldotrans Auto SA Iasi. Problemele nu au disparut insa nici acum.