Analistii grupului de comert online din China Alibaba au facut o descoperire bizara in vreme ce studia preferintele de shopping ale clientelor sale.
Echipa de cercetare a site-ului de comert electronic Alibaba a facut o descoperire cel putin ciudata. Se pare ca femeile cu sani mari (sau care, cel putin cumpara sutiene cu numar mare la cupa) tind sa cheltuiasca mai mult la shopping.
Mai precis, potrivit datelor analizate de cei de la Alibaba, utilizatoarele site-ului de comert online care au cumparat sutiene cu marimea B la cupa intra in categoria de cumparatori care nu cheltuiesc prea mult. In schimb, cele care achizioneaza sutiene cu marimile C, D sau E sunt mult mai pasionate de shopping, proportional cu dimensiunea cupei, potrivit statisticilor Alibaba.
O explicatie, scrie QZ, ar putea fi aceea ca utilizatoarele care cumpara sutiene mai mici sunt adolescente sau tinere, care au o putere mai redusa de cumparare. Indiferent care este explicatia, cazul demonstreaza cum site-uri de comert electronic pot prezice comportamentul de shopping al unui client pe baza celor mai diverse informatii.
Alibaba este una dintre putinele companii care foloseste analiza predictiva a datelor colectate de la clientii sai – adica, pe baza a ceea ce au cumparat acestia, incearca sa prezica ce ar mai putea cumpara in viitor. Pe 11 noiembrie, gigantul chinez al comertului electronic a organizat propria varianta de Black Friday, in timpul careia vanzarile au depasit 9 miliarde de dolari.