Standard & Poor's a înrăutăţit de la stabilă la negativă perspectiva de rating a Renault şi a confirmat ratingul pe termen lung la "BBB", şi calificativul pe termen scurt la "A-2", se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară, potrivit Agerpres.
O perspectivă de rating negativă reflectă probabilitatea ca, în viitor, S&P să modifice, în sens negativ, ratingul producătorului auto francez.
Renault a raportat o marjă de profit operaţional aferentă diviziei de automobilă (după costurile de restructurare) de aproximativ 3,9% în 2018, în scădere faţă de 4,7% în 2017, din cauza fluctuaţiilor cursului de schimb, a majorării costurilor legate de noile proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) în Europa şi a preţurilor mai ridicate la materiile prime, apreciază S&P.
Revizuirea de la stabilă la negativă a perspectivei de rating reflectă riscul ca Renault să nu poată reveni în următorii doi ani la o marjă EBITDA la nivelul celei din 2017 (9% – 10%), din cauza numeroaselor turbulenţe din industria auto globală şi a problemelor specifice companiei, care ar putea reduce generarea profitului operaţional pentru o perioadă îndelungată, se arată în comunicatul Standard & Poor's.
Perspectiva negativă reflectă posibilitatea ca agenţia să revizuiască în scădere ratingul de credit al Renault cu o treaptă în următorii doi ani.
S&P se aşteaptă la dificultăţi în industria auto, inclusiv o încetinire a vânzărilor la nivel global, tensiuni geopolitice care ar putea afecta încrederea consumatorilor, majorarea preţurilor materiilor prime şi un nivel mai ridicat al investiţiilor.
Agenţia apreciază că Renault nu este imună la aceste riscuri şi apreciază că există riscul ca Renault să nu poată reveni în următorii doi ani la o marjă EBITDA la nivelul celei din 2017 (9% – 10%).
De asemenea, previzionează S&P, creşterea vânzărilor pe principalele pieţe ale Renault ar urma să rămână limitată în 2019.
Alianţa dintre Renault, Nissan şi Mitsubishi sprijină ratingul atribuit de S&P producătorului auto francez, pentru că alianţa
Săptămâna trecută Renault a anunţat că şi-a atins obiectivele pe 2018 cu privire la cifra de afaceri şi marja operaţională, în pofida situaţiei dificile de pe pieţele internaţionale şi a scăderii contribuţiei Nissan la profitul său net.
Proprietarul Dacia a raportat o cifră de afaceri în scădere cu 2,3% până la 57,42 miliarde euro, însă la un curs de schimb constant cifra de afaceri este mai mare cu 2,5% comparativ cu 2017. Profitul operaţional a scăzut la 3,36 miliarde euro, iar marja operaţională a scăzut şi ea cu 0,3 puncte până la 6,3%.
Renault miza pe o creştere a cifrei de afaceri la un curs de schimb constant şi pe o marjă operaţională de peste 6%.
De asemenea, profitul net a scăzut cu 36,6% până la 3,4 miliarde euro, în principal din cauza scăderii contribuţiei partenerului japonez Nissan. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.
Pentru 2019, grupul auto francez mizează pe o nouă creştere organică a vânzărilor sale şi pe o marjă operaţională de aproximativ 6%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.