joi, 28 martie, 2024

Dan Andronic face DEZVALUIRI INCENDIARE despre trairile lui Sebastian Ghita!

Distribuie:

Publicat:

Asa cum a promis, jurnalistul Dan Andronic a inceput publicarea reportajului in care detaliaza intalnirea pe care a avut-o cu Sebastian Ghita in Serbia. Acesta povesteste cu lux de amanunte toate clipele petrecute in compania fostului deputat si discutiile pe care le-a purtat cu el.

Sebastian Ghita era un trofeu ravnit nu numai de DNA, ci si de presa. Din momentul in care a fost eliberat i-am contactat prietenii, cunoscutii, avocatii, romani si sarbi, toti prietenii pe care-i aveam in Serbia, pana am obtinut promisiunea unui contact cu Sebastian Ghita. M-a sunat intr-o seara, de pe un numar sarbesc, si mi-a spus ca ma asteapta. Vocea ii era neschimbata, la fel de colorata. Asa cum v-am povestit deja m-am urcat in masina si in 6 ore eram la Belgrad.

Incepe reportajul

Si de aici incepe reportajul din capitala Serbiei.

O sa-mi iau permisiunea sa nu citez toate sursele cu care am discutat si documentele la care am avut acces.

Parte din ele sunt publice, pot fi accesate de orice jurnalist, dar eu imi doream sa fac un interviu, asa ca le consider o parte a documentarii pentru acest moment.

Iar timpul scurt pe care l-am petrecut in Serbia nu mi-a dat posibilitatea de a face ceva mai mult decat un reportaj.

Sebastian Ghita nu a acceptat nici macar sa-l inregistrez audio sau video, asa ca nu-mi ramane decat sansa acestui material, cu speranta ca voi apuca sa fac si primul interviu cu el.

Ne-am intalnit pe o strada din Belgrad

Prima intalnire cu Sebastian Ghita a fost un mic soc.

Eram langa un magazin central  din Belgrad, care chiar asa se numea – Beograd- il asteptam si nici nu l-am recunoscut cand a ajuns langa mine.

Era un cu totul alt om. Nu ma refer la inaltime, fata sau caracteristici fizionomice, ci la intregul lui aspect.

Este un cu totul alt Sebastian Ghita decat cel pe care-l cunoscusem la Bucuresti, umbla imbracat doar in camasa sau tricou negru, adidasi, sapca neagra.

Avea si ochelari de vedere.

Spuneam ca m-a lasat sa-i fac o fotografie, asa ca am incercat sa vi-l descriu in cuvinte.

Nu-mi dau seama daca am transmis exact senzatia pe care am avut-o, dar pentru mine a fost o aparitie stranie.

Intre timp Antena 3 a difuzat imagini cu el, asa ca misterul nu mai este mister…

Prima intalnire dintre mine si Sebastian Ghita a fost de fapt o plimbare lunga prin Belgrad.

Am vorbit putin la inceput, il intrebam cum se simte, el ma mai intreba despre unul sau altul din tara.

Nu prea stia ce s-a intamplat in Romania, nu era la curent cu mare parte din serialul EvZ – Operatiunea “Noi suntem Statul!”, desi a fost unul din participantii la partidele de tenis de la T14 sau la chermezele de la K2.

Marturisesc ca in primul moment m-a nemultumit, dupa care mi-am dat seama ca se gandea la altele.

Restaurantul in care a fost retinut Sebastian Ghita

L-am rugat ca primul loc pe care-l vedem impreuna sa fie restaurantul in care a fost retinut.

Am plecat pe jos, un drum lung, am traversat parcul central al orasului si am ajuns pe niste stradute cu blocuri mici si case.

Ma asteptam la un restaurant somptuos, gen Casa di David…

Cand colo era un mic restaurant de peste, cu o terasa de 7-8 mese pe trotuar.

Cam ca acelea din Centrul Vechi din Bucuresti.

Se numea PESCATORE, era dedicat preparatelor din peste si nu era frecventat decat de localnici. Cand am ajuns noi acolo, desi era ora pranzului, nu era nimeni. Parea un loc bun unde sa mananci daca nu vrei sa fii vazut.

Am intrebat daca l-a ales la intamplare, sau venea des aici.

Mi-a spus ca a stat de vorba cu fratele lui vreo 4 ore, dupa care au iesit sa manance.

Crezi ca aveai filaj, l-am intrebat.

Cred ca aveam deja o gramada de oameni pe urme…

Am intrat, m-am asezat la masa la care a stat cand a fost retinut si l-am rugat sa-mi faca o poza.

A venit un chelner imediat sa ne intrebe daca vrem ceva, am spus ca nu si am plecat.

Era acelasi chelner care ii servise in noaptea de 13-14 aprilie 2017, noaptea retinerii.

S-a uitat lung la el, ca la o figura pe care o stia de undeva, dar n-a dat semn ca stie cine e.

Nu l-a recunoscut, ceea ce m-a convins ca nu numai mie mi s-a parut ca Sebastian Ghita arata cu totul altfel.

Povesti pescaresti cu retinerea lui Ghita

Retinerea lui n-a fost asa cum s-a povestit prin presa de la Bucuresti, alimentata cu diverse versiuni de catre autoritatile romane.

Am incercat sa pun cap la cap ceea ce mi-au povestit avocatii, amintirile lui si parte din informatiile oficiale.

Totul s-a petrecut in noaptea de 13-14 aprilie 2017, in jurul orei 22.30, ora Belgradului.

Fratele sau era cel urmarit, fusese dat in consemn la granita, a aterizat la Istanbul pe 13 aprilie, a inchiriat o masina si a plecat spre Serbia.

A avut filaj de la Interpol de cum a intrat in masina, pentru ca asa banuiam, exista un grup de persoane care imediat de ieseau din tara, erau luate in colimator. Iar fratele lui Sebastian Ghita era pe primul loc.

Nu stiu cum au comunicat cei doi frati, daca era prima intalnire, dar cert este ca s-au vazut in casa in care locuia Sebastian Ghita an Belgrad, iar dupa ce au discutat cateva ore s-au dus sa manance.

Au mers 10-15 minute pe jos, au ales un restaurant la intamplare. Erau deja luati in supraveghere de politisti.

Stirile potrivit carora Sebastian Ghita si fratele lui au stat 4 ore in restaurant, ca a fost oprit la un baraj de politie sau de o patrula pe strada sunt doar mici diversiuni.

Toate versiunile eroice pe care le-am auzit lasa loc unei operatiuni mult mai prozaice.

Urmarit de Interpol

Imediat cum s-a asezat la masa, unul dintre politistii in civil i-a facut o poza cu telefonul si a trimis-o spre identificare si confirmare.

Este poza pe care ati vazut-o publicata in presa.

Nu era rezultatul vreunei operatiuni de filaj de durata, nu fusese facuta cu cateva zile inainte, ci era una extrem de apropiata momentului in care a fost retinut.

Imediat ce au primit raspunsul cu confirmarea identitatii, agentii au actionat.

Vreo 20 de politisti cu veste pe care scria INTERPOL au dat navala, le-au cerut actele si i-au retinut. Stiti deja ca avea acte false de student sloven, pe numele de ALEKSANDAR IVANOVIC.

Ghita s-a uitat in jur daca poate sa fuga, era blocat din toate partile.

L-am intrebat de ce a facut-o, de ce a prezentat actele false, cand era evident ca pe el il cautau, ca nu era o intamplare faptul ca venisera sa-i legitimeze.

Mi-a spus ca asa s-a gandit atunci, ca a invatat din baschet ca meciul se joaca pana in ultima secunda. Poate scapa…

L-am intrebat daca i-a fost frica.

Mi-a spus ca da.

Credea ca sunt politisti romani.

A fost mai linistit cand a fost dus la o sectie de politie sarbeasca.