Grupul auto japonez Toyota, care domină de mai mulți ani industria auto mondială, a anunțat luni o creșterea ușoară a vânzărilor în 2016, până la 10,175 milioane vehicule, ceea ce plasează grupul nipon în urma rivalului german Volkswagen, care anterior a informat că anul trecut a vândut un număr record de 10,3 milioane autovehicule, informează AFP.
Grupul Toyota, care regrupează patru mărci — Toyota, Lexus, Daihatsu Motor Co (mini-vehicule) și Hino Motors Ltd (camioane) — nu a înregistrat anul trecut decât o creștere de 0,2% a vânzărilor la nivel mondial, ca urmare a scăderii exporturilor spre America de Nord, cea mai mare piață a sa, în timp ce pe piața din China a fost devansat de Volkswagen.
Grupul american General Motors, numărul trei mondial în 2015 cu 9,8 milioane vehicule vândute, nu a comunicat încă cifrele pentru 2016 însă este posibil ca GM să raporteze vânzări comparabile cu alianța Renault-Nissan. Constructorul japonez Nissan a anunțat luni că anul trecut a vândut 5,6 milioane vehicule iar anterior partenerul francez Renault a raportat vânzări record de 3,18 milioane vehicule. Dacă la vânzările Renault-Nissan se adaugă și livrările Mitsubishi Motors (aproximativ un milion de unități pe an) de la care Nissan a achiziționat anul trecut o participație de 34%, alianța Renault-Nissan, care include de asemenea și Avtovaz, cel mai mare constructor auto rus, se apropie de vânzări anuale de 10 milioane de vehicule.
Ultima dată când Toyota a căzut pe locul secund în topul celor mai mari constructori auto a fost în 2011, când un cutremur urmat de un tsunami a devastat nord estul Japoniei și a afectat grav operațiunile constructorului auto nipon.
Volkswagen a preluat poziția de cel mai mare constructor auto mondial după o dominație de patru ani a grupului Toyota, în pofida scandalului manipulării emisiilor poluante. Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
AGERPRES