Ministerul Educatiei a abandonat proiectul noilor manuale scolare

0
141

Ministerul Educatiei a renuntat la proiectul noilor manuale  pentru viitorul an scolar, potrivit unui comunicat de presa transmis de Uniunea Editorilor din Romania (UER).

„Ne asteptam cu totii ca specialistii si conducerea ministerului sa traga toate invatamintele din organizarea dezastruoasa a licitatiei pentru noile manuale destinate claselor I si a II-a si sa demareze, cel tarziu la 15 septembrie 2014, procedurile premergatoare achizitiei de manuale pentru clasele a III-a si a IV-a, prin aprobarea programelor scolare. Ne aflam la sfarsitul anului 2014 si nu numai ca aceste importante documente n-au fost oficializate, dar, ca si acum un an, nu exista specificatiile tehnice, iar OMEN nr. 5559/2013 n-a fost modificat corespunzator cu deciziile CNSC, fiind un factor perturbator al regimului manualelor si nicidecum un cadru juridic stimulativ, predictibil si generator de competitie corecta in domeniu”, se arata in comunicatul UER.
Uniunea precizeaza ca Remus Pricopie, ministrul Educatiei, a anuntat recent ca atata timp cat este ministru, nu va da drumul la licitatia pentru clasa a III-a, pana nu sunt revazute regulile.

UER il acuza pe ministrul Educatiei ca, in loc sa perfectioneze procedurile existente si sa le puna in acord cu deciziile instantelor care au obligat CNEE-ul si MEN-ul la transparenta, predictibilitate si legalitate, el declara ca „in acest moment, la ministerul Educatiei se lucreaza la un material, respectiv o propunere catre Guvern, fie vorbim despre o lege a manualelor – va fi un document nu foarte extins, dar in care sa se precizeze foarte clar in ce conditii se face achizitia pentru manuale – fie vorbim de un capitol distinct la ordonanta de urgenta privind achizitiile publice, pentru ca sistemul actual nu este viabil”.

„Domnul Remus Pricopie vrea sa fuga de propria raspundere si a institutiei pe care o conduce privind greselile din organizarea si desfasurarea licitatiei, printre care intarzierea cu peste sase luni a procedurilor de lucru, erorile flagrante de parcurs datorita precaritatii documentatiei, lipsa de profesionalism a comisiei si a evaluatorilor, netransparenta si carentele dialogului cu producatorii de manuale”, a mai transmis UER.
UER propune Ministerului, ca solutii, sa se inspire din sistemul de evaluare si de achizitie al tarilor europene
Pentru gasirea unei solutii, specialistii din minister ar putea sa priveasca la sistemului de evaluare si de achizitie din tarile europene. „Vor constata ca, mai peste tot, nu ministerele Educatiei achizitioneaza manuale, ci scolile, de pe o piata libera si concurentiala, avand la dispozitie o subventie din partea statului si alte fonduri atrase pe plan local. Piata libera si concurentiala, cu protectie sociala tintita, este singura solutie rezonabila”, a mai precizat UER.

sursa:stiripesurse.ro