joi, 25 aprilie, 2024

Probleme in industria de la malul Marii Negre

Distribuie:

Publicat:

Pentru unii dintre noi, superstițioși, 13 înseamnă ghinion, pentru Mihai-Ion Macaveiu, a fost cu noroc, deoarece a reprezentat ziua în care, un diriginte de şantier de la Mediaş (de categorie „C” conform CV-ului), a fost „înscăunat” în funcția de secretar de stat în Ministerul Economiei, în prezent cu perspective și ambiții de a ajunge chiar ministru.

Ca orice oportunist, dornic de afirmare, dar lipsit de experienţă profesională și abilitate, dirigintele de şantier Macaveiu, este o nouă marionetă cu laleaua agăţată la rever, ce are drept de decizie şi semnătură în destinul economic al țării, pe zone cu un real potențial. Vă lăsăm pe dumneavoastră să decideți la final, al cui potențial.

Imediat după sosirea în minister, domnului Macaveiu i-au fost repartizate în competență două teme de interes major, strategice pentru statul român:

1. renegocierea contractului de asociere dintre statul român și firma olandeză DAMEN pentru Șantierul Naval din Mangalia;

2. coordonarea domeniului resurselor minerale ne-energetice și strategia națională aferentă.

Cu referire la negocierea cu DAMEN, trebuie precizat că, deși aici avem de-a face cu o firmă olandeză, subiectul de mai jos nu are nicio legătură cu tema Schengen sau alte mize geostrategice. Propunerea este să privim faptele, așa cum sunt, făcând abstracție de naționalități și abordări care ne depășesc ca amploare. Aici subiectul este simplu, departe de orice negociere purtată în numele aderării, așa cum se laudă unii români despre care vom vorbi mai jos.

Macaveiu a fost pus șef al grupului de lucru din partea statului român, responsabil cu apărarea intereselor naționale în cadrul asocierii comerciale.

Potrivit surselor noastre, această negociere este una deosebit de importantă pentru România, deoarece ea are loc în contextul în care Șantierul Naval Mangalia se confruntă cu o serie de probleme financiare majore, generate tocmai de managementul practicat de olandezi.

DAMEN a intrat ca partener în asociere cu statul român în 2018, când a preluat acțiunile deținute anterior de coreenii de la DAEWOO. La acel moment, premierul Mihai Tudose a dispus înființarea entității Damen Shipyards Mangalia SA (DSMa SA), unde, potrivit afirmațiilor sale de la acea vreme spera „să mai facem şi noi o bărcuţă, acolo…”.

Continaurea pe stiripesurse.ro

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img