Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) reprezintă peste 49% din cifra de afaceri a tuturor companiilor din România, care se ridică la 1.263 mld. lei anual, conform unei analize a ZF pe baza datelor aferente anului 2016 furnizate de Registrul Comerţului.
Însă faptul că cele peste 600.000 de IMM-uri înregistrate nu reuşesc să facă afaceri mai mari decât cele aproape 1.800 de întreprinderi mari arată cât de dependentă este economia de un număr redus de companii şi cât de puţin oxigen primeşte de la noul „val“ de firme.
Însă, acest deficit arată şi valoarea adăugată redusă pe care o aduc IMM-urile, dar şi productivitatea scăzută, analiştii vorbind despre faptul că mulţi antreprenori rămân „prinşi“ în domenii care nu mai sunt de actualitate şi nu le aduc profit, iar mulţi dintre ei merg după instinct şi nu apelează la consultanţă de specialitate în business.
De altfel, un studiu recent al Advice for Small Businesses, programul Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) care sprijină dezvoltarea IMM-urilor, relevă faptul că micile afaceri îşi doresc să-şi stabilească strategii de business viabile, însă folosesc în mică măsură accesul la expertiză de specialitate şi consultanţă pentru a atinge acest obiectiv.
Astfel, consultanţii BERD estimează o creştere cu 55% a productivităţii unei IMM prin implementarea de proiecte de consultanţă de business în strategie, sisteme informatice, marketing, eficienţă energetică sau operaţiuni.
zf.ro