Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, îi îndeamnă pe românii păbugiţi de către Blue Air prin suspendarea zborurilor să depună cereri de despăgubire, sfătuindu-i, de asemenea, să încerce să găsească şi alte variante de a se întoarce acasă, întrucât că nu tot timpul Tarom poate găsi echipaj, avion sau înţelegere în aeroporturi, anunță news.ro.
Sorin Grindeanu a fost întrebat, joi, într-o conferinţă de presă susţinută la Turnu Măgurele, câte curse aeriene au fost alocate pentru a-i aduce în ţară pe românii afectaţi de decizia Blue Air de a suspenda zborurile şi pe baza căror date au fost trimise curse aeriene să îi recupereze.
“Vorbim de o companie privată. Haideţi să ne înţelegem. Nu e vorba de Tarom, nu e vorba de o companie deţinută de statul român. Vorbim de o companie privată. Toate companiile în domeniul aerian se supun unui regulament, în cazul nostru european. Acest regulament spune următorul lucru: dacă se anulează o cursă sau dacă întârzie mai mult de şase ore, călătorii se duc şi îşi depun şi trebuie să li se returneze banii, sigur, e în funcţie şi de distanţă, până în 600 de euro, în funcţie de distanţa cursei respective. Acest lucru e valabil şi pentru Blue Air”, a afirmat Grindeanu.
El a reamintit că Guvernul a alocat suma de 5 milioane de lei pentru repatrierea românilor afectaţi de decizia Blue Air.