Spitalul Municipal „Dimitrie Castroian” Huși anunță organizarea unui concurs pentru ocuparea funcției specifice de director financiar contabil. Această poziție este vacantă și va fi ocupată pe perioadă determinată, conform prevederilor legale în vigoare.
Vezi mai jos toate informatiile necesare:
”
SPITALUL MUNICIPAL ”DIMITRIE CASTROIAN” HUȘI
Organizează concurs pentru ocuparea funcției specifice comitetului director-postul vacant pe perioadă determinată de director financiar contabil, în conformitate cu prevederile :
- Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății republicată și ale
- OMS nr. 284/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/ examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice -cu modificările și completările aduse prin următoarele acte modificatoare:
–3 aprilie 2007 – Ordinul nr. 558/2007
–14 iulie 2008 – Ordinul nr. 1278/2008
– 6 august 2014 – Ordinul M.S. nr. 912/2014
–18 mai 2015 – Ordinul M.S. nr. 595/2015
–29 august 2017 – Ordinul M.S. nr. 954/2017
–13 noiembrie 2017 – Ordinul M.S. nr. 1291/2017
– 17 martie 2022 – Ordinul M.S. nr. 760/2022
–4 octombrie 2022 – Ordinul M.S. nr. 2821/2022
Concursul/Examenul cuprinde următoarele probe de evaluare:
- a) test – grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului-05.07.2023 ora 11,00;
b) susţinerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului10.07.2023 ora 10,00;
c) interviul de selecţie 10.07.2023 ora 12,00.
Concursul/Examenul se va desfășura la sediul administrativ al spitalului din localitatea Huși, str. 1 Decembrie nr. 40 județul Vaslui .
La concurs se pot înscrie candidații care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții
Criterii generale:
Criteriile generale sunt următoarele:
- a) au domiciliul stabil în România;
b) nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
c) au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
d) nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare.
|[a) pentru directorul medical:
- sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
2. sunt confirmaţi cel puţin medic specialist;
3. au minimum 5 ani vechime în specialitatea respectivă;
(text în vigoare până la 4 octombrie 2022) ]|
Criterii specifice pentru postul de director financiar contabil:
- sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil economic;
- au cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor;
Dosarul de concurs trebuie să conțină următoarele documente:
- a) cererea de înscriere;
b) copie de pe actul de identitate /certificat de căsătorie,hotărâre de divorț-după caz;
c) copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;
d) curriculum vitae;
e) adeverinţa care atestă vechimea în muncă sau în specialitatea studiilor, după caz;
f) cazierul judiciar;
g) declaraţia pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
h) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
i) proiectul de specialitate; - j) taxa de participare concurs 600 lei.
Dosarul de înscriere se depune la secretarul comisiei de concurs –birou financiar contabilitate- ec. Posea Crizantema între orele 9,00-15,00 -telefon 0235/481081 interior 102.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Candidaţii al căror dosar de înscriere a fost respins pot depune contestaţie în cel mult 24 de ore de la data comunicării rezultatului verificării. Contestaţia se soluţionează în termen de 24 de ore de la data depunerii de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Calendar de desfășurare concurs :
Perioada de depunere dosare concurs- 14.06.2023-27.06.2023
Data selecție dosare- 28.06.2023 ora 12,00
Data afișării selecției dosarelor- 28.06.2023 ora 15,00
Data limită depunere contestații privind rezultatul selecției dosarelor- 29.06.2023 ora 15,00
Data afișării rezultatelor contestațiilor privind selecția dosarelor-30.06.2023 ora 15,00
Data desfășurării lucrării scrise/testului grilă- 05.07.2023 ora 11,00
Data susținerii proiectului/lucrării de specialitate- 10.07.2023 ora 10,00
Data susținerii interviului de selecție- 10.07.2023 ora 12,00
Data afișării rezultatelor finale ale concursului- 11.07.2023 ora 12,00
Data limită de depunere a contestațiilor privind rezultatul final- 12.07.2023 ora 12,00
Data afișării rezultatelor contestațiilor privind rezultatul final al concursului- 13.07.2023 ora 16,00
BIBLIOGRAFIE
Propusă pentru concursul de ocupare a funcției de
DIRECTOR FINANCIAR CONTABIL
- DIN DOMENIUL LEGISLAȚIEI
- Legea contabilității nr.82/1991, republicată cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii cu modificarile si completarile ulterioare Titlul I ;Cap. I-IV;Titlul VII; Titlul VIII;
- Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacienților și OMS nr. 386/2004 privind normele metodologice de aplicare a acestei legi;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1043/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public cu modificările ulterioare;
- OG 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv;
- OG 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice;
- OG 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice;
(titlu modificat prin art. unic pct. 1 din Legea nr. 247/2002, în vigoare de la 9 mai 2002) - HG 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice ;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1917/20O5 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr.2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
- Legea nr.l5/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale;
- HG nr.909/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 54/1997;
- Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificarile ulterioare;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 720/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice autonome, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc şi bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora cu modificarile completarile ulterioare;
- G. nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului – cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 – 2022 ;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
- Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
- Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;
- Ordin nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
- Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
- Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii.
B.DIN DOMENIUL MANAGEMENTULUI SANITAR
- Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar – Managementul spitalului, Editura Public H Press, 2006, București.
TEME CADRU PROIECTUL/ LUCRAREA DE SPECIALITATE
POSTUL-DIRECTOR FINANCIAR CONTABIL
- Fundamentarea bugetului de venituri și cheltuieli în vederea eficientizării activității spitalului
a)fundamentarea activității spitalului
b)determinarea cheltuielilor pe secții și tipuri de cheltuieli
c)indicatori de eficiență determinați pe baza veniturilor și cheltuielilor spitalului
- Eficientizarea activității spitalului prin îmbunătățirea indicatorilor de calitate și reducerea cheltuielilor
- Analiza situației economico-financiare a spitalului
a)analiza veniturilor spitalului pe tipuri de servicii
b)analiza cheltuielilor spitalului (pe tipuri ,secții,etc)
c)alternative de contractare a serviciilor în sistemul asigurărilor sociale de sănătate
d)propuneri de îmbunătățire a finanțării spitalului din surse publice sau private
- Evaluarea spitalului pe baza indicatorilor de performanță economico-financiari
a)execuția bugetară față de bugetul de cheltuieli aprobat
b)structura cheltuielilor pe tipuri de servicii și în funcție de sursele de venit
- Strategia managementului în activitatea de investiții
a)în echipamente
b)modernizarea secțiilor
c)extinderi
d)reparații capitale
Proiectul de specialitate trebuie să fie realizat individual de către candidat, să rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8 – 10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 şi trebuie să fie depus la înscriere. ” se arata in comunicat