Studiul de Prefezabilitate pentru construcţia Liniei 4 de metrou, Lac Străuleşti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, a fost aprobat iar Studiul de Fezabilitate trebuie finalizat în al doilea semestru din 2019, informează Metrorex.
Potrivit companiei, documentul arată faptul că metroul reprezintă cea mai benefică şi fezabilă intervenţie de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord şi Gara Progresul.
De asemenea, acest tronson va reduce traficul de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creşterea capacităţii de transport public de-a lungul coridorului nord-sud şi va îmbunătăţi accesibilitatea transportului public în zonele cu densitate mare a populaţiei din partea de sud a Bucureştiului.
Noul tronson de metrou va avea o lungime de circa 11 kilometri şi aproximativ 14 staţii şi un depou iar costul investiţiei este estimat la 1,120 milioane de euro.
"În continuarea Studiului de Prefezabilitate se efectuează Studiul de Fezabilitate ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019. Cele două studii sunt finanţate prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român. Construcţia liniei de metrou va îmbunătăţi transportul public urban din Bucureşti prin descongestionarea traficului de suprafaţă din zona centrală şi de sud a oraşului şi va realiza legătura directă între zona de nord-vest şi zona de sud a capitalei", precizează Metrorex. AGERPRES