Cătălin Tolontan a fost concediat: Gazeta Sporturilor a închis ziarul print

0
562

 

Într-un anunț surprinzător făcut în această dimineață, conducerea Ringier a decis să renunțe la ediția tipărită a Gazeta Sporturilor și a anunțat concedierea editorului coordonator, Cătălin Tolontan, alături de alți 8 angajați. Această mutare semnificativă a fost comunicată jurnaliștilor, iar ziarul tipărit nu va mai fi produs.

Editorul coordonator Cătălin Tolontan a fost concediat de la Gazeta Sporturilor, dar va continua să lucreze pentru publicația Libertatea.

Această decizie a ridicat întrebări, iar când Cătălin Tolontan a întrebat când se va închide ziarul, Predrag Mihailovic, managerul companiei care deține GSP, a răspuns: „De astăzi.” Astfel, ziarul tipărit a ajuns la finalul său.

Această mutare importantă a fost anticipată cu aproximativ o lună în urmă, când redactorul șef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Țepelin, a fost demis de către conducerea Ringier. La momentul respectiv, Țepelin a adus acuzații împotriva firmelor de pariuri, susținând că acestea încearcă să influențeze politica editorială a ziarului.

Șefii Ringier au explicat decizia prin scăderea vânzărilor ediției tipărite, care au înregistrat o scădere de 27% din 2018 până în prezent, precum și creșterea costurilor de producție și tipar. Astfel, Ringier Sports Media Group (RSMG), proprietarul Gazetei Sporturilor și GSP.ro, a decis să întreprindă o restructurare strategică, punând accent pe mediul digital.

Această schimbare strategică este în linie cu evoluțiile recente din industria media globală, conform Institutului Reuters: „În acest an, ne putem aștepta ca mai multe ziare să renunțe la producția zilnică a variantei tipărite, din cauza creșterii costurilor de tipar și a deprecierii rețelelor de distribuție. De asemenea, este posibil să asistăm la următorul fenomen: din ce în ce mai multe titluri cu tradiție vor trece la un model exclusiv online.”

Această decizie de a se concentra doar pe digital reflectă angajamentul RSMG de a se adapta pe deplin peisajului media în continuă schimbare, pentru a oferi cititorilor săi informație de calitate și o acoperire jurnalistică modernă.

Platforma de știri sportive GSP.ro are un potențial semnificativ de creștere, cu peste 65 de milioane de afișări, peste 20 de milioane de vizite și peste patru milioane de utilizatori unici pe lună. Acesta este deja cel mai influent mediu media de sport din România. Comparativ cu alte site-uri măsurate de SATI, GSP.ro are cea mai mare durată medie de timp petrecută de utilizatori pe site.

În concordanță cu angajamentul său de a evolua și de a diversifica oferta de știri, GSP.ro a semnat un acord de cooperare strategică cu SNTV, serviciul de conținut video sportiv al renumitei agenții Associated Press (AP).

SNTV furnizează reportaje sportive premium și știri video sportive adaptate nevoilor radiodifuzorilor și editorilor digitali din întreaga lume. SNTV aduce pasiunea pentru sport mai aproape de telespectatori, folosind dispozitivele lor digitale. Peste 400 de companii media din întreaga lume utilizează conținutul SNTV – inclusiv platforma GSP.ro.

Prin urmare, începând de astăzi, utilizatorii GSP.ro vor beneficia de informații precise și analize în profunzime dintr-o gamă variată de competiții, printre care Bundesliga, Cupa Angliei, Liga Portugheză, Liga Campionilor AFC și multe altele. De asemenea, utilizatorii GSP.ro vor avea acces la rezumatele principalelor meciuri europene de baschet din Euroliga, precum și la cele mai recente materiale video din campionatele NBA și NCAA. În curând, platforma va oferi imagini exclusive de la evenimente sportive de top din întreaga lume. Și acesta este doar începutul.

Decizia de a renunța la ediția tipărită a Gazeta Sporturilor este însoțită de desființarea a nouă posturi. Modificările de personal vizează exclusiv pozițiile direct legate de producția și distribuția ediției tipărite a Gazeta Sporturilor.