Anomalii la preturile politelor RCA

0
45

Anomalii pe piata politelor RCA. Dupa intrarea in vigoare a plafonarii tarifelor, o polita pe 6 luni a ajuns sa fie mai scumpa decat una pe un an chiar si cu 40 de lei. In plus, pretul politelor a ajuns sa fie aproape la fel la toate companiile, ceea ce nu se intampla in urma cu o luna. Autoritatea de Supravgehere a Asigurarilor recunoaste ca este greu de dovedit daca firmele de asigurari s-au inteles intre ele asupra preturilor in conditiile in care statul a limitat tarifele.

Cererea unei oferte pentru o polita RCA in aceasta perioada vine cu o surpriza pentru asigurat – se poate trezi ca primeste cam acelasi pret de la toate companiile de asigurari. Pentru masina luata ca exemplu, tarifele diferitelor companii difera cu cativa bani.

Valentin Ionescu, directia de strategie si stabilitate financiara din cadrul ASF: „Tarifele stabilite in urma ordonantei nu sunt nici foarte generoase, nici foarte diverse. Noi ne asteptam ca toate companiile de asigurari sa vina si sa ofere numai tariful maxim. Este greu de verificat daca acele companii care ofera acelasi pret si nu este maxim au avut o intelegere intre ele”.

E o situatie care poate genera probleme in viitor. Cu tarife egale, clientii se pot indrepta catre companiile considerate serioase, care platesc la timp. In aceste conditii, asiguratorii care incercau sa se impuna cu preturi sub cele ale concurentei vor avea incasari si mai mici. Pe de alta parte, nici firmele mari nu ar avea o situatie placuta – vor incheia mai multe polite la tarife plafonate, iar incasarile s-ar putea sa nu acopere daunele.

O alta aberatie a momentului este o diferenta mare intre polita pe sase luni si cea pe un an – e mai scumpa inchierea unei asigurari pe jumatate de an decat pe 12 luni, cand ar trebui sa fie invers. Iar diferenta nu este mica, este de cateva zeci de lei. Sunt erori pe care cei din sistem le constata, dar nu le pot explica.

Bogdan Andriescu, presedinte UNSICAR: „Este o anomalie, este o anomalie data de sistem si evident cand esti presat sa faci atatea modificari in asa scurt timp pot aparea astfel de situatii. Nu o sa dureze mult pana cand se remediaza situatia”.

Erorile sunt, insa, taxate dur de reprezentantii service-urilor auto.

Cristian Munteanu, presedintele Asociatiei de Service-uri Auto Independente: „ASF a fost notificat cu privire la aceste tarife, are obligatia sa le verifice si, in cazul in care exista neconcordante sa ceara refacerea calculelor. Noi astazi asistam la balbaieli fara sfarsit care decredibilizeaza si mai mult sistemul de asigurari”.

Consiliul Concurentei atragea atentia in urma cu 2 luni ca impunerea unor tarife maximale ar putea duce la cartelizarea sectorului de asigurari chiar de catre stat, adica va exista o intelegere intre firme pentru a aplica tarifele pana la nivelul permis. Or, acest lucru va dauna consumatorilor pe termen mediu. Oficialii ASF spun ca primul efect al plafonarii tarifelor este reducerea comisioanelor pentru brokeri.

Valentin Ionescu, directia de strategie si stabilitate financiara din cadrul ASF: „Acolo unde daunalitatea este foarte mare si nu-si doresc sa vanda, sa aiba o cota foarte mare de piata, ofera un comision aproape de 0 intermediarilor. Comisioanele pana acum cativa ani erau de 20-25%, iar in ultimii ani au ajuns la 12-13% ca medie”.

Bogdan Andriescu, presedinte UNSICAR: „S-a ajuns la comisioane de 0,1%, asta insemnand la un camion 7 lei”.

Asa ca unii dintre brokeri iau in calcul taxarea clientilor care le trec pragul.
Articol preluat de pe digi24.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.