Ce trebuie să facă românii care nu au primit facturile la energie electrică de câteva luni. Ministrul Energiei a adus clarificări pe acest subiect de interes pentru populație. Sunt mulți români care nu au mai primi facturile la curent de câteva luni. Oamenii sunt îngrijorați în condițiile în care vor avea de plătit sume astronomice.
Anunț pentru românii care nu au primit facturile la curent de câteva luni
Vești bune pentru românii îngrijorați că nu au primit facturile la energie electrică de trei luni și că în curând se vor trezi că au de plată sume astronomice. Mai mulți furnizori de energie au anunțat că vor emite facturile cu întârziere, din cauza modificărilor legislative.
În acest context, Ministrul Energiei, Virgil Popescu, le-a cerut furnizorilor de electricitate să eşaloneze plăţile pentru persoanele care vor primi facturile la energie electrică pe 4-5 luni de zile, și să nu adauge penalităţi pentru întârzierea plăţilor.
Este important de precizat că decizia finală rămâne la latitudinea furnizorilor de energie electrică, întrucât nu există lege care să-i oblige pe aceștia să eșaloneze sau să mărească perioada de timp în care se pot face plățile.
Electrica Furnizare este de acord să eșaloneze plata consumatorilor care primesc facturi pentru mai multe luni. Cei aflați în această situație trebuie să depună o cerere pentru eșalonare.
Vă informăm că pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, Societatea Electrica Furnizare S.A le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă. Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări, care poate fi trimisă la adresa clienti@electricafurnizare.ro, este mesajul transmis către ANPC de Electrica Furnizare.
Facturi emise cu întârziere
Companiile de electricitate au fost nevoite să își adapteze sistemele informatice pentru că de la 1 septembrie, ordonanța care plafonează prețurile la energie a fost modificată. Astfel a fost introdus un nou prag, de 255 de kwh, cu mențiunea că cei care îl depășesc plătesc diferența până la 300 de kwh la prețul din contract.
„Facturile aferente consumului de energie începând cu 1 septembrie ar putea fi emise cu întârziere”, precizează compania Enel într-un mesaj transmis clienților.
Facem precizarea că începând din luna noiembrie ar putea apărea alte întârzieri de facturare, după ce în Senat au fost aprobate noi modificări legislative.
Una dintre ele vizează modul în care se va face facturarea, respectiv în funcție de consumul lunar actual, și nu media din anul anterior.
Pe de altă parte au introduse noi categorii de beneficiari ai prețurilor plafonate, respectiv familiile cu trei copii la școală. Pentru a intra în vigoare, modificările trebuie votate și de deputați.