Concluzii socante. Raport final al medicilor in urma scandalului de la shaormeria Agapa. Iata ce a iesit la iveala

0
55

Ancheta in cazul toxiinfectiei alimentare de la shaormeria Agapa a scos la iveala o serie de date surprinzatoare • Un raport emis de Ministerul Sanatatii a evidentiat cu varf si indesat cum s-a ajuns ca sute de persoane sa fie transportate la Spitalul de Boli Infectioase, dupa ce au consumat produse de la shaormeria respectiva

In urma cu cateva saptamani, sute de persoane au ajuns pe un pat de spital, dupa ce au consumat produse de tip fast-food de la o shaormerie din municipiu. Iesenii care au cumparat produse de la shaormenia Agapa, situata la intersectia bulevardului Nicolae Iorga cu Socola, s-au ales cu o toxiinfectie alimentara si au fost nevoiti sa ajunga la spital.

In tot acest timp, inspectorii din cadrul institutiilor cu atributii de control au luat la puricat fast-food-ul si au decis sa inchida unitatea si sa-i amendeze drastic pe patronii acesteia. Intr-un raspuns adresat de Ministerul Sanatatii deputatului PSD Vasile Citea, se arata clar cum s-a ajuns ca sute de persoane sa isi riste sanatatea.

"In data de 15 mai 2018, ora 12:30, Spitalul Clinic de Boli Infectioase Iasi anunta internarea a 22 de cazuri de imbolnavire cu diagnosticul de toxiinfectie alimentara dupa consumul de produse tip fast-food provenite de la S.C. CHR CATERING S.R.L. – Punct de lucru AGAPA din Iasi. Directia de Sanatate Publica Iasi a demarat ancheta epidemiologica a focarului si au fost recoltate probe din alimentele gasite la comercializare, teste de sanitatie din unitate si au fost distribuite coprorecoltoare personalului angajat la fast-food. In data de 15 mai 2018 a fost initializata alerta rapida cu informarea Ministerului Sanatatii si a Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Iasi. In data de 16 mai 2018, inspectorii sanitari din cadrul Serviciului de Control in Sanatate Publica au sanctionat unitatea conform H.G. 857/2011, art. 42, lit. a cu amenda contraventionala in valoare de 3.000 lei pentru depozitare necorespunzatoare a materiilor prime si sanctiune complementara de suspendare a activitatii", au aratat reprezentantii Ministerului Sanatatii.

Interventii medicale de sute de mii de lei

Situatia este cu atat mai grava, cu cat probele recoltate au scos la iveala faptul ca angajatii unitatii nu au respectat deloc igiena si astfel s-a ajuns la un asemenea dezastru. "In data de 17 mai 2018, numarul de cazuri era de 110. Buletinele de analiza a probelor recoltate au evidentiat prezenta Salmonellei in alimente, precum si pe clestele de servit salata. Din cele 7 coproculturi recoltate de la personalul fast-food-ului, 3 au fost pozitive pentru Salmonella grup D (2 angajati au declarat simptomatologie digestiva dupa consumul de produse dupa debutul focarului si un angajat asimptomatic). Ancheta epidemiologica extinsa a depistat si alte persoane care nu s-au adresat Spitalului Clinic de Boli Infectioase Iasi, astfel ca in data de 22 mai 2018, numarul total de cazuri a fost de 226, repartizate astfel: 140 pacienti internati, 70 pacienti consultati in camera de garda a spitalului, dar neinternati si 16 pacienti care s-au adresat medicilor de familie", se mai arata in raspunsul celor de la Ministerul Sanatatii.

In plus, Spitalul Clinic de Boli Infectioase Iasi a evaluat costurile totale ale interventiilor medicale efectuate la 218.546 lei. "Mentionam ca, incepand cu data de 22 mai 2018, nu au mai fost raportate cazuri de imbolnavire si in urmatoarele 2 zile au fost externate ultimele cazuri, in prezent nemaiexistand pacienti internati in legatura cu consumul de produse fast-food de la unitatea implicata. Cumuland datele din ancheta epidemiologica cu rezultatele probelor recoltate de catre D.S.P. Iasi si cu constatarile investigatiilor DSVSA Iasi, concluzionam ca focarul de toxiinfectie alimentara cu 226 cazuri a avut cauza posibila starea de purtator sanatos de Salmonella a personalului fast-food-ului si nerespectarea igienei corespunzatoare in procesul de productie", se mai arata in adresa Ministerului Sanatatii. Reprezentantii ministerului au aratat ca intreg personalul angajat al unitatii a fost verificat din punct de vedere al starii de sanatate in luna martie 2018

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.