miercuri, 17 aprilie, 2024

Cum ne imbatraneste consumul de zahar

Distribuie:

Publicat:

Efectul de imbatranire a pielii va fi cu atat mai vizibil cu cat consumi mai mult zahar rafinat.

Persoanele care consuma mult zahar sau cele care au o sensibiitate la zahar prezinta o serie de simptome:
– Riduri sau linii fine pe frunte
– Acnee
– Umflaturi in zona ochilor
– Ten palid si uscat

Expertii in nutritie avertizeaza ca aceasta problema mai putin cunoscuta poate crea mai mult rau decat ti-ai putea da seama. Nu numai zaharul rafinat declanseaza aceste probleme, ci si fructele, legumele si cerealele integrale, insa nu la un asemenea nivel precum dulciurile procesate.

Cele mai periculoase raman zaharul rafinat si faina, care determina o crestere brusca a glicemiei, diverse reactii inflamatorii in corp si maresc riscul formarii ridurilor.

Doctorul Tamara Griffiths de la Asociatia Dermatologilor din Marea Britanie a declarat pentru The Independent: “Consumul de alimentele care au un indice glicemic ridicat duce la cresterea rapida a glicemiei si la fluctuatii rapide ale insulinei. in timp asta poate duce la rezistenta la insulina si chiar diabet, care accelereaza procesul de imbatranire.”

Moleculele de zahar influenteaza actiunea colagenului si a elastinei, doua dintre substantele esentiale pentru ca pielea sa-si pastreze aspectul tanar. Efectul de imbatranire a pielii va fi cu atat mai vizibil cu cat consumi mai mult zahar rafinat.

Dermatologul explica: “Alimentele dulci ar putea avea un impact direct asupra procesului de imbatranire a tenului (are loc o reactie chimica ce produce imbatranirea, glicare).”

si alti experti avertizeaza ca zaharul deshidrateaza, poate creste productia de sebum, ce duce la un ten cu tendita de ingrasare si acnee. Cu toate acestea, cercetatorii spun ca si zaharul face parte dintr-o dieta echilibrata si poate face parte dintr-un stil de viata sanatos si doar dietele bogate in zahar ar trebui sa fie un motiv de ingrijorare.

Un consum normal de zahar inseamna maximum 8 lingurite de zahar pe zi, in cazul in care nu ai probleme de sanatate, avertizeaza specialistii. Daca te confrunti cu hipertensiunea arteriala, cantitatea de zahar ingerata zilnic trebuie sa fie mult mai redusa, fara sa depaseasca 2 lingurite pe zi. Nu este recomandat sa inlocuiesti zaharul cu indulcitorii artificiali, deoarece s-a dovedit ca acestia pot sa-ti faca si mai mult rau.

Iata cateva alternative pentru zahar, dar nu se recomanda consmul lor in cantitati mari:
– Mierea de albine de buna calitate are un indice glicemic mediu.
– Extractul natural de stevia rebaudiana, o planta dulce care nu contine calorii. Ea regleaza nivelul zaharului in sange (glicemia), infraneaza pofta de dulciuri si tempereaza senzatia acuta de foame.
– Nectarul de agave care are un indice glicemic scazut.
– Siropul de artar, care este o excelenta sursa de mangan si zinc, cu putine calorii. 2 lingurite (13 grame) de sirop contin 35 de calorii.
– Zaharul nerafinat sau brut, dar cu masura. Are la fel de multe calorii, insa mai contine si cateva substante nutritive care lipsesc cu desavarsire in varianta rafinata.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img