Grupul Bosch a realizat anul trecut venituri totale din vânzări de 78,8 miliarde de euro, în creştere cu 10%, şi un profit înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) din operaţiuni de 3,2 miliarde de euro, conform news.ro.
"Grupul Bosch a obţinut o creştere semnificativă a vânzărilor şi rezultatelor sale în 2021. Conform cifrelor preliminare, vânzările totale au crescut cu 10 procente, atingând 78,8 miliarde de euro. După ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar, creşterea vânzărilor furnizorului de tehnologie şi servicii a atins 11 procente. Câştigurile înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) din operaţiuni au crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro", anunţă grupul.
Ca atare, marja operaţională preconizată este de aproximativ 4 procente, prin comparaţie cu 2,8 procente din anul anterior.
"Am putut depăşi propriile previziuni în ciuda nenumăratelor provocări, precum costurile suplimentare datorate blocajelor în aprovizionare şi creşterii preţurilor la materiile prime. Succesul comercial a fost puternic susţinut şi de solidaritatea din perioada de distanţare socială. Bosch este un pionier tehnologic în multe domenii şi dorim să păstrăm acest rol”, spune Stefan Hartung, preşedintele Consiliului de Administraţie al Robert Bosch GmbH, precizând că grupul vrea să dezvolte în continuare tehnologia care oferă "tehnică pentru o viaţă”, ca urmare a provocărilor actuale.
În acest sens, compania continuă să investească sume mari în domenii de importanţă strategică, inclusiv aproximativ 1 miliard de euro în microelectronică şi electromobilitate, numai în acest an. În acelaşi timp, Bosch se concentrează din ce în ce mai mult asupra parteneriatelor, precum pactul recent anunţat cu Volkswagen în domeniul conducerii automatizate.
Preşedintele Bosch prevede şi că multe ţări vor depune eforturi pentru a se îndrepta către o economie neutră din punct de vedere climatic, pentru a stimula creşterea în viitor.
"Combaterea schimbărilor climatice ne conduce activitatea mai departe – de la soluţii de mobilitate şi automatizare industrială la tehnologie pentru construcţii şi aparate electrocasnice. Iar eficienţa energetică se va îmbunătăţi în continuare datorită conectivităţii şi inteligenţei artificiale”, a declarat Hartung.
Astfel, Bosch a putut creşte vânzările de scule electrice, aparate electrocasnice şi sisteme de încălzire conectate cu 50 de procente – de la 4 milioane de unităţi în 2020, la peste 6 milioane în 2021.
Bosch s-a angajat să respecte obiectivele Pactului verde european. Sectoarele sale de activitate deja implementează diferite măsuri pentru combaterea efectelor încălzirii globale: cu cele 400 de locaţii din întreaga lume, Bosch a obţinut neutraliatea din punct de vedere climatic încă din primul trimestru al anului 2020. Compania planifică să reducă emisiile de carbon de-a lungul lanţului său de aprovizionare – de la achiziţie la utilizarea produsului – cu 15 procente, până în 2030.
"Vânzările din domeniul electromobilităţii sunt la nivel de miliarde. Creştem cu o rată de două cifre şi în cazul vânzărilor de pompe de căldură pentru uz casnic, iar sistemele de acţionare electrice devin din ce în ce mai populare în domeniul tehnologiei industriale”, a afirmat Hartung.