Curtea Supremă a Statelor Unite a fost de acord să ia în considerare solicitarea unei agenții federale de a împiedica popularul site de rezervări Booking.com, o unitate a Booking Holdings, de a marca numele site-ului, susținând că este prea generic pentru a merita protecție legală, potrivit Reuters.
Justiţia se va confrunta cu o contestaţie din partea Oficiului de Brevete și Mărci al Statelor Unite, prin decizia instanței inferioare care permite marca, deoarece prin adăugarea „.com” la cuvântul generic „booking” s-a realizat eligibilitatea mărcii.
Serviciul de rezervări online, cu sediul în Amsterdam, a început să-și folosească numele la nivel global în 2006 și a depus mai multe cereri de marcă în 2011 și 2012.
Un tribunal al Oficiului de Brevete și Mărci în 2016 a respins aceste cereri, spunând că Booking.com se referă generic la sensul comun al rezervării de cazare și de transport și nu poate fi utilizat exclusiv printr-o înregistrare federală a mărcii.
În conformitate cu legislația americană, pot fi înregistrate numai mărci care se disting printr-un anumit produs sau serviciu faţă de altele de pe piață.
Agenția a menționat că instanțele federale au respins mărcile comerciale pentru alte nume similare, cum ar fi hoteluri.com și avocați.com.
Booking.com a făcut apel, prezentând un sondaj care a arătat că 74% dintre consumatori au identificat Booking.com drept nume de marcă. Curtea de Apel Nr. 4 din Richmond, Virginia, s-a confruntat cu compania în februarie anul trecut, deoarece numele în ansamblu este înțeles de public ca făcând referire la o afacere.
Compania, solicitând Curții Supreme să permită pronunţarea hotărârii din Circuitul 4, s-a definit „unul dintre cele mai cunoscute servicii de călătorie și cazare din Statele Unite”.
Apelând la Curtea Supremă, Oficiul pentru Brevete și Mărci a spus că adăugarea „.com” la un cuvânt generic nu îl face distinctiv.