Relatia din somn si sistem imunitar

0
44

Un nou studiu publicat în Journal of Experimental Medicine explică legătura dintre orele de somn și sistemul imunitar.

Există un motiv pentru care medicii recomandă să te odihnești atunci când ești răcit.  De multe ori auzim că este nevoie să-i oferim organismului ocazia de a se recupera și cum altfel dacă nu cu ajutorul orelor de somn? Un studiu publicat în Journal of Experimental Medicine sugerează că un element esențial pentru a ajuta celulele T să se activeze în timpul somnului, dar și să devină mai eficiente.

În același timp, hormonii de stres, care cresc inflamațiile în organism și împiedică funcționarea celulelor T de a ucide patogenii, sunt la cel mai scăzut nivel. Organismul produce totodată mai multă imunitate. Acești declanșatori vin ca răspuns al sistemului imunitar atunci când ceva nu este în regulă în organism. Din acest motiv, somnul și sistemul imunitar se află în strânsă legătură, așadar trebuie să acordăm o mai mare atenție acestora în special atunci când suntem răciți, pentru ca perioada de recuperare să fie mai mică.

De cât somn ai nevoie?

Sunt necesare între șapte și nouă ore de somn pe noapte pentru a te simți refăcut. Altfel, dacă nu dormi suficient poți crește inflamațiile în corp și poți deveni susceptibil la bolile cronice. Inflamațiile produc boli autoimune, artritei, bolilor cardiovasculare și diabetului.

continuarea pe csid.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.