Semne ca ai un nivel scazut de estrogen si cum sa te tratezi

0
30

Estrogenul este un hormon produs de organele sexuale feminine. Acesta este responsabil pentru dezvoltarea sexuala a femeilor in timpul pubertatii. Controleaza cresterea mucoasei uterine in timpul ciclului menstrual si a sarcinii. De asemenea, este implicat in metabolismul colesterolului si a oaselor. De aceea, un nivel scazut de estrogen este o problema serioasa. Hormonul estrogenic este produs in ovare, iar orice afecteaza ovarele provoaca o deficienta a nivelului de estrogen. Fetele care nu au ajuns inca la pubertate sau femeile care se apropie de menopauza prezinta un risc mai mare de scadere a estrogenului. Cu toate acestea, femeile de toate virstele pot avea aceasta problema. Unele dintre simptomele comune ale acestei probleme includ:
• Modificari ale dispozitiei
• Depresie
• Dureri de cap (sau chiar migrene)
• Oboseala
• Dificultati de concentrare
• Ciclu menstrual neregulat sau chiar absent
• Infectii ale tractului urinar
• Sexul dureros (datorita absentei lubrifierii vaginale)

• Oasele slabe sau fracturile frecvente

Cum sa iti cresti nivelul de estrogen

1. Fa-ti o verificare la doctor. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa te duci la medic. Sfatul medicului este foarte important privind aceasta problema. Exista mai multe teste care pot determina nivelurile hormonale. De exemplu, testul pentru stabilirea nivelului de FSH (hormonul foliculostimulant). S-ar putea sa vrei sa incerci terapia cu estrogen dupa vizita la medic. Terapiile pot include pastile, geluri sau plasturi de piele.

2. Lasa-te de fumat. Fumatul poate avea efecte daunatoare asupra sistemului endocrin, iar acest lucru poate limita capacitatea organismului de a produce estrogen.

3. Schimba dieta. Sistemul tau endocrin are nevoie de un organism sanatos pentru a produce niveluri adecvate de estrogen. Maninca sanatos si consuma alimente care contin fitoestrogeni – produse din soia cum ar fi tofu, nuci de soia, edamame, care imita efectele estrogenului. Alte produse alimentare care contin fitoestrogeni sunt: mazare, fasole lima, afine, caise, prune, broccoli, conopida, seminte de in si cereale integrale. De asemenea, reduceti cantitatea de zahar, deoarece poate duce la dezechilibre hormonale in 
organism.

4. Incearca sa pui in greutate. In cazul in care esti subponderala, un nivel scazut de estrogen poate fi cauza. Subponderabilitatea poate impiedica capacitatea organismului de a produce estrogen. Revenirea la o greutate sanatoasa poate imbunatati nivelul de estrogen.

5. Consuma suplimente de mielarea. Mielareaua este o planta care s-a dovedit ca are o influenta asupra nivelului de estrogen. Insa, consulta medicul inainte de a consuma acest supliment, deoarece cercetarea in acest domeniu este limitata. De asemenea, evitati consumul acestui supliment daca luati pilule contraceptive sau daca utilizati medicamente pentru boala Parkinson.

6. Bea ceaiuri din plante. Exista mai multe ceaiuri din plante pot spori nivelul de estrogen. Trebuie doar sa arunci ierburile in apa fierbinte timp de aproximativ 5 minute si apoi sa bei ceaiul. Ceaiurile negre si verzi contin substante fitoestrogene si pot imbunatati nivelul de estrogen din organism.

7. Bea cafea. Dar nu mai mult de 400 mg cofeina pe zi. Studiile arata ca femeile care consuma mai mult de 200 mg de cofeina pe zi au un nivel mai ridicat de estrogen decit femeile care consuma mai putin. Asigura-te ca utilizezi cafea organica. Cea mai mare parte a cafelei este cultura pulverizata puternic, motiv pentru care consumul de cafea organica te poate mentine departe de pesticide si alte ingrasaminte daunatoare.

8. Fa exercitii. Desi exista cercetari care arata ca exercitiul fizic poate duce la un nivel scazut de estrogen, exercitiul moderat poate reduce riscul de cancer de sin si creste longevitatea. sursa: elle.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.