sâmbătă, 18 mai, 2024

Slogan LIDL: “Meriti sa fii surprins”. Intr-adevar, clientii au fost uluiti de acest musafir nepoftit al magazinului – FOTO

Distribuie:

Publicat:

Cel mai nou magazin Lidl din Piatra Neamt si-a surprins clientii in seara de 28 decembrie 2017 – conform sloganului „Meriti sa fii surprins” – cu o oferta unica: fistic cu soarece. Sau soarece cu fistic. De fapt,  mai corect este „soarece in fistic”. In lada cu fistic.
  
Postarea respectiva a devenit rapid virala.

Rapunzand la intrebarea altui internaut, clientul respectiv a mentiona  ca i-a anuntat pe angajati si ca „Personalul magazinului a spus ca va arunca acea lada cu fistic”.

Evident ca tentatia celor care vad aceasta informaie va fi sa ii critice la greu pe angajati. Ar trebui tinut cont insa de cateva detalii valabile pentru majoritatea supermarketurilor din Neamt (ale firmelor straine). de exemplu ca daca un magazin se inchide la 22, personalul nu are program pana la 23 (pentru curatenie, plasarea preturilor pentru ofertele care intra de a doua zi etc) si ca toate aceste operatiuni sunt realizate in ultima ora de program, cu clientii de fata. Angajatii sau chiar agentii de paza dau cu zel cu mopurile sau cu utilajele de curatenie printre rafturi printre picioarele clientilor, de multe ori pretul de pe produs nu e valabil pentru seara respectiva ci „intra in vigoare de maine dar noi le-am pus din seara asta ca lucram pana la inchiderea magazinului nu si dupa aceea”.

De ce accepta angajatii astfel de mecanisme care nu tin de management ci de un fel de capitalism salbatic si primitiv ar fi o intrebare la care nu ar putea raspunde poate doar cei care nu stiu ce inseamna sa fii disperat ca nu ai un loc de munca.

De ce accepta directorii (sefii de magazine) astfel de proceduri? Pentru ca, in multe cazuri, moral si mental, acestia sunt mai „sclavi” decat subordonatii lor si pentru functiile si lefurile „da sefi”, vorba romanului, „ar vinde-o si pe ma-sa”.

Nealocarea timpilor de lucru necesari (sau a unor resurse umane suplimentare) pentru plasarea de marfuri (nu mai spunem ca TIR-urile sunt descarcate, de multe ori, de aceeasi angajati, inclusiv de fete sau femei de 45-50 de kilograme, si e vorba de TIR+uri cu zeci de tone de marfa), pentru realizarea unei curatenii eficace etc duce si la astfel de anomalii precum „soricelul din fistic”. Dincolo de o posibila abordare dusa spre derizoriu („ei, un biet soricel”), in fond e vorba de un adevarat atentat la sanatatea publica, stiindu-se faptul ca rozatoarele sunt transportatori a milioane de microbi.

Daca ar fi vorba de un mic magazinas de cartier probabil ca a doua zi dimineata spatiul ar fi deja sigilat de DSP, DSV, Protectia Consumatorului, Prefectura etc. Mai ales ca probele video de pe camerele de supraveghere ar trebui sa fie concludente (asta daca nu-i trece cuiva prin cap sa le stearga, ceea ce ar reprezenta „distrugere de probe”, deci infractiune.

Fiind vorba de un ditamai magazinul (cel mai mare, cel mai modern, cel mai curat din Moldova cum il laudau proprietarii si PR-istii la deschidere – Lidl de la 1 Mai, de langa Mc Donalds), se va lasa, probabil, cu un foarte dur avertisment. Sau cu o „amenduta” care echivaleaza cu cateva kile de fistic.

Apropo, poate garanta vreun reprezentant al multinationalei Lidl sau al institutiilor statului responsabile cu siguranta alimentara si cu sanatatea publica cum ca familia de soareci (soarecele nu traieste solitar) nu s-a plimbat prin tot ceea ce inseamna marfa vrac? Ca alte tone, poate zeci de tone de produse alimentare sau nealimentare (ca la Lidl se vand si haine nesigilate, sau hartie igienica la bucata dar neambalata individual) nu au fost infestate cu microbi carati si plimbati de rudele lui Jerry din celebrul desen animat?

Evident ca institutiile statului roman de la Neamt nu vor proceda asa cum cere legea, adica inchiderea si sigilarea magazinului, verificarea si analizarea (inclusiv cu probe de laborator) a fiecarui produs in parte ci, cel mult, dupa vreun simulacru de mini-anchetuta (folosim diminutivul ca si la soricel), opinia publica va fi informata ca nu e nicio problema.

Asa ca singura arma de aparare a bietului consumator, neaparat real de institutiile statului (acestea parca lucreaza, in fapt, pentru patronii multinationalelor) este sa decida singur sa boicoteze un astfel de magazin.

sursa: vestea.net

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img