duminică, 3 martie, 2024

Ti-e greu sa te concentrezi? Iata ce alimente ar trebui sa consumi

Distribuie:

Publicat:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Daca iei in considerare toate sfaturile, ai crede ca acestea sunt bune la orice, functie a creierului, inclusiv puterea de a concentra sau memorie. Dar functioneaza cu adevarat? Expertii de a WebMd.com au alcatuit o lista cu alimente dovedite stiintific ca au efecte benefice. Iata care sunt acestea.

Nu putem nega ca pe masura ce imbatranim, organismul se degradeaza. Vestea buna este ca ne putem imbunatati sansele de a avea un creier sanatos cat mai mult timp, daca adaugam in meniul anumite alimente si bauturi. Iata care sunt alimentele care imbunatatesc concentrarea:

Cofeina va tine alert

Nu exista un aliment magic care sa stimuleze IQ-ul sau care sa va faca mai inteligenti – dar anumite substante, cum ar fi cofeina, va pot energiza si va pot ajuta sa va concentrati. Gasita in cafea si ciocolata, cofeina va da acel impuls de care aveti nevoie, desi efectele sunt pe termen scurt. Si mai mult este adesea mai putin: exagerati cu cofeina si veti fi nervos si va veti simti inconfortabil.

Micul dejun trebuie sa va alimenteze creierul

A fost tentat sa sariti peste micul dejun? Studiile au aratat ca prima masa a zilei poate imbunatati memoria si atentia pe termen scurt. Elevii care mananca dimineata tind sa aiba performante mai bune decat cei care nu o fac. Alimentele aflate in fruntea listei sunt cerealele integrale cu continut ridicat de fibre, produsele lactate si fructele. Doar nu mancati prea mult; cercetatorii au descoperit, de asemenea, ca micul dejun puternic caloric pare sa impiedice concentrarea.

Pestele este cu adevarat alimentul creierului

O sursa de proteine care da un stimulent serios este pestele bogat in acizi grasi omega-3, care sunt esentiali pentru sanatatea creierului. Aceste grasimi sanatoase au o putere uimitoare: o dieta cu niveluri mai ridicate a fost legata de scaderea riscului de dementa si de accident vascular cerebral, dar si de declinul mental mai lent. In plus, ei pot juca un rol vital in imbunatatirea memoriei, mai ales pe masura ce imbatranim. Ar trebuie sa mancam doua portii de peste pe saptamana. Bune sunt si fructele de mare. 

Doza zilnica de nuci si ciocolata

Nucile si samburii sunt surse bune de vitamina E antioxidanta, care a fost legata, de unele studii, un declin cognitivului mai scazut pe masura ce imbatraniti. Ciocolata neagra are si alte proprietati antioxidante puternice si contine stimulente naturale precum cofeina, care pot spori concentrarea.

Bucurati-va de o jumatate de ceasca de nuci si un patratel-doua de ciocolata neagra zilnic, pentru a obtine toate beneficiile de care aveti nevoie cu un minim de exces de calorii, grasimi sau zahar.

Avocado si cereale integrale

Fiecare organ din organism depinde de fluxul sanguin, in special de inima si de creier. O dieta bogata in cereale integrale si avocado poate reduce riscul bolilor de inima si tine colesterolul rau scazut, ceea ce imbunatateste fluxul de sange, oferind combustibil de calitate celulelor creierului.

Afinele sunt super nutritive

Cercetarile efectuate pe animale arata ca afinele pot ajuta la protejarea creierului de daunele cauzate de radicalii liberi si pot reduce efectele bolilor Alzheimer sau ale dementei. Studiile arata, de asemenea, ca dietele bogate in afine au imbunatatit atat functia de invatare, cat si functia musculara a sobolanilor in varsta.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img