Campania “Vacanţă în Romania” – încă un argument pentru desemnarea Romaniei drept pol regional al turismului european

0
92

„#VacantainRomania”, campania online inițiată și promovată de europarlamentarul social-democrat, Claudia Țapardel, a strâns în cadrul ediției din acest an peste 1.000 de fotografii din vacanțele în România ale turiștilor români, dar și din afara granițelor.

„Sunt mândră să anunţ că turiştii au transmis prin intermediul Facebook fotografii din toate regiunile țării: Maramureș, Bucovina, Transilvania, Banat, Oltenia, Muntenia, Moldova, Dobrogea și au popularizat astfel campania #VacantainRomania”, susţine Claudia Ţapardel.

CLAUDIA ŢAPARDEL: „E MOMENTUL SĂ VORBIM DESPRE CONSTRUCŢIA UNUI BRAND DE ŢARĂ PENTRU ROMÂNIA”

“Proiectul Vacanţă în România a început în urma reacţiilor numeroase și a dorinței cetățenilor români de a participa la efortul de a-şi promova ţara. Având în vedere că astăzi suntem martori la succesul celei de-a patra ediții ale acestei campanii, consider este momentul oportun să vorbim despre construcția unui brand de țară pentru România. Chiar dacă această campanie a luat sfârșit odată cu vacanţa de vară, discuțiile pe care îmi doresc să le inițiem în România de abia acum încep. România are toate atuurile pentru a fi desemnată drept pol regional al turismului european” a precizat Claudia Țapardel, președinte al Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului din Parlamentul European.

CLAUDIA ȚAPARDEL: „TURISMUL VA AVEA CEL MAI MIC NIVEL DE TVA DINTRE TOATE SECTOARELE ECONOMICE”

De altfel, campania vine într-un context extrem de favorabil. Domeniul turismului este prioritate națională pentru Guvernul condus de premierul Viorica Dăncilă. Ministerul Turismului a stabilit, în concordanță cu planul de acțiune pentru perioada septembrie-decembrie 2018, mai multe măsuri pentru îmbunătățirea activității în turism:

– reducerea TVA la 5% pentru cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping, serviciile de restaurant și de catering, activitățile sportive, recreative și distractive

– deblocarea turismului balnear prin redevențe zero pentru apa geotermală și apă minerală naturală utilizată pentru consumul populației

Lucrurile pozitive din turism nu se opresc aici. Ministerul Turismului va definitiva Legea Turismului, actul normativ prin care vor fi stabilite liniile directoare de funcţionare a serviciilor în domeniul turismului, o lege care va avea ca principal scop promovarea României ca destinaţie turistică şi creşterea numărului de turisti români şi străini.

Europarlamentarul social-democrat îşi propune să folosească fotografiile trimise de români și străini în cadrul campaniei „Vacanţă în România” pentru a demonstra la nivel european faptul că România deține un potențialul turistic, natural și cultural uriaș. Principala ţintă este de a transmite mesajul că acest potențial trebuie valorificat, iar România să devină o destinație turistică europeană de top.

”În contexul economic și politic actual, a suprasaturării destinațiilor foarte cunoscute, turismul în țările estice poate reprezenta o parte importantă a strategiei europene pentru dezvoltare regională. Consider că este un moment oportun să scoatem în evidență faptul că țări precum România reprezintă o alternativă atractivă pentru turiști. Mă bucur să văd că ediţia de anul acesta a Campaniei „Vacanță în România" a adus o perspectivă nouă atât pentru turiştii români, cât şi pentru cei din afara ţării”, a declarat europarlamentarul Claudia Ţapardel.

Campania va continuă tradiţia de promovare a brandului turistic românesc cu sprijinul turiștilor care își petrec concediul sau vacanța în diverse regiuni ale României.

”Vacanță în România este un proiect de suflet pentru mine, dându-mi posibilitatea de a promova potențialul turistic al țării pe care o reprezint cu mândrie. Poate cel mai frumos lucru din această campanie a fost, pentru mine, să văd cât de mulți români sunt cu adevărat mândri de România. Le sunt recunoscătoare tuturor celor care au trimis fotografiile lor din vacanță și au promovat prin acest simplu gest turismul românesc, locurile inedite pe care le-au vizitat, dar și diversitatea naturală și culturală greu de egalat a României”, a precizat Claudia Țapardel.