sâmbătă, 27 aprilie, 2024

Cum a ajuns directoarea unei școli de la sat să obțină o rată de abandon zero. „Toți elevii vin acum la ore”

Distribuie:

Publicat:

Delia Petran, în vârstă de 45 de ani, este profesoară de Limba română și locuiește în Zalău, județul Sălaj. Deși locul său de muncă este la școala generală din localitatea Dobrin, unde este și directoare de șapte ani, ea face naveta zilnic. Cu toate că parcurge aproximativ 40 de kilometri dus-întors în fiecare dimineață, nu se plânge, ci consideră că este un exemplu pentru elevi. “Plec de acasă cu mașina în jurul orei 07.00 și ajung la școală în aproximativ jumătate de oră. Chiar dacă vine din oraș, încerc să fiu punctuală. Ce exemplu le-aș putea oferi copiilor dacă nu aș fi?”, își începe povestea profesoara.

Despre experiența sa ca dascăl, Delia Petran mărturisește că, deși a lucrat anterior 10 ani într-un oraș, nu ar mai dori să se întoarcă acolo. În schimb, a găsit în Dobrin o comunitate pe care a dorit din tot sufletul să o influențeze pozitiv. Una dintre realizările sale notabile este reducerea ratei abandonului școlar de la 20% la zero, într-un interval de doar câțiva ani. Această performanță este remarcabilă, având în vedere că aceasta s-a realizat în contextul a peste 120 de copii, majoritatea provenind din medii defavorizate.

Atunci când a ajuns la școala din Dobrin, Delia Petran a întâlnit copii lipsiți de încredere în ei înșiși, cu stima de sine redusă, triști și descurajați. Aceștia proveneau în principal din familii cu resurse financiare modeste sau monoparentale, unii fiind crescuți de bunici sau aflându-se în plasament. În dorința de a contribui la îmbunătățirea vieții acestor copii, Delia Petran a inițiat diverse proiecte educaționale și sociale în școală.

Unul dintre primele proiecte a fost obținerea de fonduri pentru dotarea școlii cu calculatoare în 2013, în paralel cu înființarea unei reviste școlare și organizarea de excursii pentru copii. Acesta a fost doar începutul unei căi lungi și dificile către succesul educațional. Conștientizând nevoia acută de sprijin educațional pentru acești copii, Delia Petran a început să gândească strategii menite să îi ajute să rămână în școală și să se dezvolte armonios.

O mare provocare pentru Delia Petran a reprezentat rata abandonului școlar, iar amintirile triste ale unor elevi pierduți pe parcursul acestei bătălii îi rămân vii. Însă, în loc să se lase copleșită de dezamăgire, ea a căutat soluții și a acționat energic pentru a îmbunătăți situația. Astfel, a participat la cursuri de formare și perfecționare în domeniul leadership-ului și managementului școlar, colaborând cu diverse instituții și adoptând practici și metode de succes învățate de la alți profesioniști din domeniu.

 

 

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img