luni, 6 mai, 2024

Document bomba. Acesta este cel mai vanat loc din oras. Aici se vor investi milioane de euro

Distribuie:

Publicat:

• Plan bomba demarat de sefii unei institutii din Iasi • Totul are la baza un proiect care poate schimba radical intreaga zona • O cladire abandonata de ani buni va fi refacuta si transformata din temelii • La mijloc sunt cateva milioane de euro, suma care va fi investita in aceasta cladire • Proiectul este unul extrem de ambitios

Autoritatile judetene au initiat o serie de demersuri pentru modernizarea regiei Aeroportului International Iasi. Un prim pas facut de administratia judeteana tine de refacerea sediului unde a functionat SC Aviatia Utilitara si care acum a ajuns o ruina.

Cladirea ar urma sa fie transformata radical, pe locul acesteia urmand a functiona chiar noul terminal cargo, atat de necesar dezvoltarii aerogarii iesene. Noua conducere a Aeroportului Iasi a initiat deja un plan privind cladirea aflata in perimetrul aerogarii, cladire care ar urma sa adaposteasca birourile celor care lucreaza acolo, dar si pentru dezvoltarea terminalului cargo, cel mai important proiect in momentul de fata al regiei aeroportuare.

Proiectul a fost impartit in mai multe obiective, caietul de sarcini cuprinzand deja detaliile despre acest proiect. "Pe terenul situat pe strada Moara de Vant este amplasat un grup de cladiri cu acces direct de pe platforma de garare a aeronavelor. Cladirea hangarului, corp 1A, si cele doua anexe, corpurile 1B si 1C reprezinta Aviatia Utilitara, nicunul dintre ele nefiind in stare de functionare. Cladirea hangarului cu o suprafata de 1.394 mp are o structura cu stalpi din beton armat prefabricat si acoperisul sustinut cu ferme metalice. Cele doua dispuse simetric fata de cladirea hangarului si avand o suprafata construita de 468 mp si o arie construita desfasurata de 936 mp au o structura din stalpi, grinzi si fasii de planseu prefabricate, cu inchideri exterioare si interioare din zidarie. Pe langa cladirea Aviatiei Utilitare mai exista inca doua cladiri anexe, una dintre ele avand o suprafata de 471 mp, iar cealalta avand o suprafata de 627 mp. Pe teren se afla si o zona de acces si platforme rutiere", se arata in caietul de sarcini al proiectului.

Cum arata planurile aerogarii

Intr-o prima etapa se va realiza partea administrativa, practic birourile angajatilor Aeroportului Iasi. "La corpul 1B al cladirii Aviatiei Utilitare, avand aria construita de 468 mp si aria construita desfasurata de 936 mp cu o structura formata din stalpi, grinzi si fasii de planseu prefabricate, cu inchideri exterioare si interioare din zidarie, se va urmari pastrarea structurii existente prin consolidari, inclusiv prin realizarea inchiderilor exterioare si compartimentarilor interioare cu pereti noi realizati dupa tehnologii actuale. Instalatiile sanitare, electrice, de incalzire si curenti slabi se vor reproiecta in totalitate in conformitate cu noile nevoi functionale. Obiectul 1 este destinat realizarii sediului administratiei aeroportului. La corpul 1C al aceleiasi cladiri avand aceeasi suprafata ca si corpul 1B si fiind format din aceeasi structura, se va urmari pastrarea structurii existente cu consolidari corespunzatoare, conform recomandarilor expertizei tehnice, inclusiv prin realizarea inchiderilor interioare si exterioare cu materiale si tehnologii usoare. Obiectul 2 este destinat spatiilor de birouri inchiriabile in functie de solicitarile partenerilor aeroportului", se arata in caietul de sarcini.  

Citeste si : Planuri importante de modernizare. Aeroportul Iasi se schimba din temelii

Cel mai asteptat terminal

In prezent, in aeroport sunt trei terminale pentru pasageri, dintre care unul serveste si ca birouri pentru personalul regiei. In proiectul initial s-a urmarit ca terminalul T1, cel aflat in capatul aeroportului, sa treaca la una din companiile aeriene care opereaza de pe Aeroportul International Iasi. Astfel, cladirea Aviatiei Utilitare va fi folosita ca terminal pentru marfuri. In acest terminal ar urma sa se investeasca si cinci milioane de euro pentru a-l face operational.

"La corpul 1A ce reprezinta hangarul din cladirea Aviatiei Utilitare, cu o suprafata de 1.394 metri patrati si avand o structura cu stalpi din beton armat prefabricat si ferme metalice, este necesara reabilitarea completa a inchiderilor si invelitorii in concordanta cu destinatia de terminal Cargo pe care urmeaza sa o aiba. Obiectul 3 este destinat terminalului Cargo. La cladirea anexa Aviatiei Utilitare, cu suprafata de 471 metri patrati dispusa pe un regim de inaltime doar pe parter, este necesara reabilitarea si reutilizarea in functie de necesitatile aeroportului ca spatii de depozitare sau spatii de inchiriat. La cealalta cladire anexa Aviatiei Utilitare cu suprafata de 627 metri patrati, avand tot un regim de inaltime dispus pe parter ce a inglobat si centrala termica, similar obiectului 4, este necesara reabilitarea si reutilizarea ei in functie de necesitatile aeroportului", se mai arata in caietul de sarcini.

 

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img