Romanii de la oras au un buget de 318 lei pentru Mos Nicolae; dulciurile (72,1%) si jucariile (49,2%), cadourile cele mai cumparate (studiu)

0
69

Aproape toti romanii care locuiesc in mediul urban (88,4%) intentioneaza sa cumpere cadouri pentru cei dragi de Mos Nicolae, dulciurile si jucariile fiind pe primul loc in preferintele lor, conform studiului unei companii de cercetare de piata,scrie AGERPRES.

Urmand trendul de anul trecut, intentia de a face surprize de Mos Nicolae este mai ridicata in orasele mici (93,8%) comparativ cu orasele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88% dintre respondenti au de gand sa ofere cadouri. Fata de anul trecut, in cazul oraselor mari, care au peste 100.000 locuitori, procentul celor care intentioneaza sa cumpere cadouri cu aceasta ocazie este constant.

Cele mai intalnite cadouri raman si anul acesta dulciurile (72,1%) si jucariile (49,2%), conform studiului realizat de Mednet Marketing Research Center. Cadourile sunt insa dintre cele mai diverse, incepand cu cele mai banale si mai putin costisitoare (dulciuri, jucarii, articole vestimentare, fructe) si ajungand la unele mai sofisticate si mai scumpe (electrice, electronice, electrocasnice, articole IT si telecom, calatorii etc).

Bugetul pe care respondentii din mediul urban spun ca il vor aloca achizitionarii cadourilor pentru ziua de Mos Nicolae va fi, in medie, de 318 lei, in usoara crestere fata de cel de anul trecut (305 lei). De altfel, conform studiului, cei mai multi intentioneaza sa cheltuiasca intre 100 si 250 lei (43,8%).

In orasele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocata pentru cumparaturile de Mos Nicolae isi continua trendul ascendent si ajunge la 321 lei.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici — sub 30.000 locuitori, orase mijlocii — 30.000-100.000 locuitori, orase mari — peste 100.000 locuitori) in perioada 23 — 28 noiembrie 2016. Au fost intervievate 800 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 — 65 ani.

sursa:AGERPRES