SFATUL MEDICULUI: Cele mai bune alimente pentru ficat. De unele, cu siguranta NU ai stiut!

0
30

Ficatul joacă un rol primordial în corp și trebuie să facem orice pentru a-l proteja și a-l menține sănătos. Alimentele pe care le consumi zilnic pot să-l ajute să îndeplinească numeroasele funcții sau îi pot pune piedici atunci când faci alegerile greșite, scrie revista healthline.com.

Dacă toată lumea te avertizează asupra celor mai rele alimente pentru ficat, iată mai jos care sunt cele mai bune alimente pentru ficat:

Cafeaua

Cafeaua consumată cu moderație protejează ficatul de problemele pe care le poate cauza consumul exagerat de alcool sau dieta nesănătoasă, arată cercetările. De asemenea, unele studii au scos la iveală faptul că această băutură poate să scadă riscul de cancer la ficat.

Terciul de ovăz

Trebuie să reții că toate alimentele cu un conținut ridicat de fibre aduc o mulțime de beneficii pentru sănătatea ficatului și îl ajută să-și îndeplinească funcțiile. Un mod excelent de a-ți începe ziua este prin consumului unui bol cu terci de ovăz, deoarece el furnizează fibre care ajută ficatul, dar te ajută și să slăbești, lucru care este deosebit de benefic pentru că se previn bolile de ficat.

Sfecla roșie

Este una dintre cele mai importante legume cu efecte spectaculoase asupra ficatului. Ea curăță în mod natural sângele, ajutând astfel ficatul să funcționeze perfect și să producă nutrienții necesari pentru sănătatea corpului.

Consumă sfecla în stare crudă sau fiartă, stropită cu oțet și amestecată cu hrean răzuit, sare și piper. Dacă preferi sfecla crudă, ea merge de minune în salată alături de ceapa roșie și frunzele de pătrunjel.

Foto: Pinterest.com

Grepfrutul

Acest fruct are un conținut ridicat de vitamina C și glutation, substanță care este produsă în mod natural de către ficat. Glutationul este important pentru că ajută la regenerarea celulelor și stimulează ficatul să producă enzimele necesare pentru detoxifiere.

Broccoli

Toate legumele cu frunze verzi aduc o mulțime de beneficii pentru sănătatea corpului și în special pentru ficat. S-a dovedit că toate aceste legume protejează ficatul, favorizând eliminarea metalelor grele, a substanțelor chimice și a pesticidelor din corp.

Broccoli, conopida, varza de Bruxelles și alte legume crucifere ajută ficatul să producă enzimele necesare pentru detoxifierea corpului. Numeroase studii au arătat că broccoli te protejează de bolile ficatului care nu au legătură cu un consum exagerat de alcool.

Ghimbirul

Un studiu apărut în 2012 în publicaţia Indian Journal of Pharmaceutical Sciences arată că ghimbirul şi cicoarea au un efect similar asupra ficatului, ajutând la buna lui funcţionare.

În urma testelor efectuate s-a constatat că prin consumul de ghimbir funcţiile ficatului s-au îmbunătăţit, eliminarea toxinelor s-a făcut mai bine şi sângele s-a curăţat. De asemenea, specialiştii au analizat o mostră de ţesut din ficat în urma consumului regulat de ghimbir, iar efectele au fost surprinzătoare asupra funcţiilor ficatului.

Ceaiul verde

Are un antioxidanți puternici, numiți catechine, iar cercetările au arătat că pot să ofere protecție împotriva unor tipuri de cancer, inclusiv cel de ficat. Conținutul de catechine va fi mult mai mare dacă îți infuzezi acasă ceaiul verde din frunze de calitate și îl consumi fierbinte. Ceaiurile cu gheață ambalate au un conținut mare de zahăr și foarte puține catechine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.