miercuri, 12 martie, 2025

Boicotul supermarketurilor în România – între nemulțumirea față de prețuri și riscurile economice

Distribuie:

Publicat:

Un val de proteste împotriva marilor lanțuri de supermarketuri se răspândește în Balcani, generând scăderi drastice ale vânzărilor și pierderi semnificative pentru retaileri. După modelul Croației, unde boicotul a dus la reducerea vânzărilor cu până la 50%, și în România se pregătește o acțiune similară, anunțată pentru perioada 10-16 februarie.

Mișcarea vizează supermarketurile Lidl, Kaufland, Carrefour, Mega Image, Profi și Penny Market, sub sloganul: „Cerem alinierea și egalitatea prețurilor și calității produselor cu cele din vestul Europei”.

Printre susținătorii boicotului se numără și Călin Georgescu, fost candidat la alegerile prezidențiale, care îndeamnă românii să achiziționeze produse exclusiv de la gospodăriile și producătorii autohtoni:
„Poate pe data de 10 februarie să nu intre oamenii în supermarketuri, ci doar să cumpere de la producători români.”

Ministrul Agriculturii avertizează: „Ar însemna falimentul procesatorilor români”

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, reacționează ferm la această inițiativă, avertizând că un astfel de boicot ar putea avea consecințe economice grave, în special pentru procesatorii români.

„În magazinele de retail din România, 70% din produse sunt românești, realizate de procesatori autohtoni. Dacă am boicota supermarketurile timp de o săptămână, acești producători ar intra în faliment.” – a declarat ministrul.

Acesta îndeamnă consumatorii să sprijine produsele românești, indiferent de locul din care le achiziționează: „Să caute eticheta cu produs procesat în România, fie că merg în piețe, în retail sau în magazinele de cartier.”

Boicotul supermarketurilor – protest social sau risc economic?

În timp ce mișcarea de boicot câștigă susținători, specialiștii din economie atrag atenția asupra efectelor colaterale: reducerea vânzărilor poate duce la pierderi financiare pentru fermieri și procesatori locali, afectând în final locurile de muncă din industria alimentară.

Pe de altă parte, organizatorii protestului consideră că doar o astfel de presiune poate forța retailerii să revizuiască politica de prețuri și să asigure o aliniere reală la standardele europene.

Rămâne de văzut dacă românii vor alege să susțină acest boicot sau vor prefera o soluție alternativă pentru sprijinirea producției autohtone.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img