luni, 6 mai, 2024

Cati bani incaseaza vloggerii care fac recomandari de servicii sau produse

Distribuie:

Publicat:

Intr-o lume a retelelor sociale, si romanii au ajuns sa fie influentati de cei pe care ii urmaresc pe Facebook, Instagram sau Youtube.

70% dintre oameni recunosc ca asculta sfaturile asa-numitor Influenceri. Asa ca firmele ii platesc cu mii de euro ca sa le recomande produsele. “Dar nu toti ajung sa castige bani, chiar daca au zeci de mii de urmaritori”, spun specialistii. Explicatia? Nu prezinta incredere pentru anumite categorii de public.

Pe Marian Ionescu, zis si Mariciu, cu 20.000 de urmaritori pe Facebook si 40.000 pe Youtube, l-am gasit filmand un vlog intr-o clinica stomatologica din Bucuresti, cu care a incheiat un contract de barter.

Marian Ionescu, vlogger: “Varianta cu barterul spune foarte mult cata incredere am in produsul respectiv. Ma duc, testez, le spun care a fost experienta mea.”

Ionut Leahu, stomatolog: “Vrem sa facem campanie si pe online.”

Alexandru Rusu, reprezentantul unui magazin online, ar putea plati si cu 1.000 de euro un influencer, dar “poate sa fie si un milion de followeri, dar daca nu sunt persoane de varsta, categoria care sunt interesanti in nunti, botezuri, evenimente de acest gen, acest influencer nu va fi selectat”.

Sumele pot fi chiar mai mari, insa influencerii nu trebuie sa fie doar populari, ci si credibili in fata publicului.

Andreea Lupu, expert: “Influencerii nu pot vinde orice si influenta nu ar trebui neaparat cuantificata in vanzare. O postare poate sa fie de la cateva zeci de euro si poate sa ajunga la mii de euro. Nu neaparat o postare, ci o campanie care are in centru un influencer.”

Potrivit unui studiu, 70% dintre romani se declara influentati de persoanele pe care le urmaresc pe retelele de socializare si care le vorbesc despre produse cosmetice.

66% spun ca sunt interesati de influencerii care prezinta produse de uz casnic. 60%, de mancare sau bautura.

Ceva mai selectivi sunt influencerilor care vorbesc despre aparatura electro-casnica si serviciile bancilor.

Produse cosmetice
70% interesati de produs
38% testeaza produsul

Uz casnic
66% interesati de produs
37% testeaza produsul
32% ar cumpara produsul

Mancare si bautura
60% sunt interesati
37% testeaza produsul
35% cumpara produsul

Dispozitive It&C 
55% interesati de produs
35% inteleg avantajele
27% i-au in considerare o achizitie

Servicii Banking
52% interesati
43% studiaza serviciile
35% inteleg avantajele

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img