duminică, 5 mai, 2024

In 2015, cele mai importante zone producatoare erau: VASLUI,Vrancea, Buzau, Iasi, Constanta si Dolj

Distribuie:

Publicat:

Afacerile din sectorul productiei viticole din Romania ar putea depasi, in 2016, nivelul de 723 de milioane de lei, peste valoarea din anul anterior, de 680 de milioane de lei, tara noastra clasandu-se pe locul 13 in topul mondial al producatorilor de vinuri, reiese dintr-o analiza de specialitate publicata, vineri, de KeysFin.

 In acelasi timp, tot in acest an, productia de vin a Romaniei a crescut cu 37%, la 4,8 milioane de hectolitri, iar numarul firmelor producatoare a ajuns la 217 companii certificate oficial. Cei mai multi producatori se gasesc in Vrancea (69), Bucuresti (24), Prahova (18), Constanta (11) si Buzau (10).

De asemenea, cele mai importante companii, exclusiv pe acest cod CAEN, dupa cifra de afaceri inregistrata in 2015, erau: Cramele Recas SA, Zarea, Vinexport si Trade-Mark SA.

Potrivit datelor KeysFin, afacerile din sectorul productiei viticole au atins, in 2015, nivelul de 680 de milioane de lei, iar in 2016 ar putea depasi nivelul de 723 de milioane de lei, inregistrat in 2013.

In 2015, cele mai importante zone producatoare erau: Vrancea, Buzau, Iasi, Vaslui, Constanta si Dolj.

La capitolul viticol, Romania se afla, in prezent, pe locul 13 pe plan mondial, topul fiind condus de italieni, cu un volum al productiei de vin de 48,8 milioane hectolitri in 2016, in scadere cu 2% de la 50 milioane hectolitri in 2015, urmati de francezi, cu 41,9 milioane hectolitri (-12%), spanioli, cu 37,8 milioane hectolitri (+1%), americani, cu 22,5 milioane hectolitri (+2%) si australieni, cu 12,5 milioane hectolitri (+5%).

Productia globala de vin a scazut, anul acesta, cu 5% fata de anul trecut, de la 274,4 milioane hectolitri la 259,5 milioane hectolitri, conform datelor preliminarii prezentate de catre directorul general al Organizatiei Internationale a Viei si Vinului (OIV), Jean-Marie Aurand.

KeysFin ofera servicii de business information si credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competitiei, la studii si analize de sector necesare companiilor care doresc sa dezvolte un business sanatos pe piata romaneasca.

SURSA:AGERPRES

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img