luni, 29 aprilie, 2024

Vanzarile iPhone, o poveste cu mult deja-vu

Distribuie:

Publicat:

Ne aflam in luna decembrie, o perioada in care ne relaxam si reflectam asupra anului care se pregateste sa-si ia ramas bun. S-au intamplat multe in 2018, iar daca ne uitam la Apple, compania lui Tim Cook a avut un an plin.

In martie, Apple si-a reafirmat sprijinul pentru domeniul educational si a lansat o tableta, iPad, special pentru studenti si profesori. Compatibila cu Apple Pencil, noua tableta iPad de 9.7” este potrivita pentru salile de curs.

In iunie, Apple si-a incantat developerii cu noile versiuni iOS, macOS si watchOS. Utilizatorii care folosesc aplicatii profesioniste au primit noi laptopuri MacBook Pro.

Septembrie si octombrie au fost luni dedicate hardware-ului: noi iPhone-uri, MacBook-uri, iPad-uri si Apple Watch. Odata cu acestea au aparut si estimarile specialistilor. Este un subiect care este dezbatut intreg anul si care anunta sfarsitul inevitabil al companiei.

Ingredientul magic este chiar simplu de obtinut – se citeaza o sursa foarte putin credibila care, la randul ei, nu poate confirma informatiile. Pe baza unui articol publicat de Nikkei, am aflat ca Apple a taiat din liniile de productie pentru iPhone XR, cel mai accesibil smartphone din actuala generatie Apple. 

Combinata cu vestea ca Apple nu va mai comunica numarul de unitati vandute, aceasta veste a dus la o scadere semnificativa a actiunilor Apple. Ba chiar a dus la o evaluare mai mica decat Microsoft… dupa 8 ani in care Apple parea ca nu se mai opreste.

Asadar, semnele sunt sumbre, mai ales ca si alte publicatii au citat surse apropiate de lantul de productie al Apple. Daca iti place sa urmaresti telenovele in care corporatiile sunt principalele personaje, atunci povestea asta are potential. Numai ca, la fel ca multe seriale care raman fara inspiratie si reambaleaza povesti de succes in noile sezoane, asa si presa de business si IT&C se repede la aceeasi veste.

In decembrie 2017, acelasi Nikkei anunta vremuri tulburi pentru vanzarile iPhone X. Ingredientele dezastrului erau acolo: riscurile asumate in dotarea noului telefon cu tehnologii in premiera pentru Apple (Face ID, ecran OLED edge-to-edge, eliminarea TouchID) si, bineinteles, pretul de $1000. 

Se preconiza un succes fulminant pentru sceptici, cei care au fost extrem de vocali inca de la anuntarea telefonului in septembrie 2017. Numai ca luna februarie a acestui an a adus o veste incredibila: iPhone X a fost cel mai vandut smartphone in fiecare saptamana de cand fusese pus in vanzare (noiembrie 2017 – februarie 2018). Aceeasi veste a surprins si mai mult cand a fost repetata la urmatoarea conferinta tinuta de Apple pentru investitori. Timp de aproape 6 luni, iPhone X fusese cel mai popular smartphone, in ciuda pretului de $1000, in ciuda zvonurilor sumbre.

Dupa numai un an, se pare ca presa a uitat de credibilitatea scazuta a zvonurilor lansate de catre Nikkei, de parca toti am fi personajul principal din Groundhog Day. Si pentru ca lucrurile nu sunt suficient de ridicole in demersul celor de la Nikkei, aflam de la Greg Joswiak, vicepresedintele Apple Marketing, ca iPhone XR se vinde mai bine decat iPhone XS si XS Max.

Apple este compania IT&C care genereaza poate cele mai multe titluri in presa, multe dintre ele facute sa-ti atraga atentia. Din fericire, in luna februarie vom vedea daca senzatia de deja-vu va fi completa. 

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img