miercuri, 8 mai, 2024

Investitii masive in municipiul Husi, faliment la Vaslui! Paval ar trebui sa ia lectii de la Ciupilan

Distribuie:

Publicat:

Municipiul Husi se transforma de la o zi la alta. Investitii de amploare sunt realizate aici, iar municipalitatea sustine ca modernizarea orasului dintre vii va face din aceasta zona una cu adevarat europeana. Astfel, in timp ce orasul Husi beneficiaza de proiecte si investitii uriase, Vasluiul ramane in urma. Zilele trecute , primarul de Husi , Ioan Ciupilan a reusit sa obtina 11,8 milioane de lei, pentru reabilitarea Cinematografului “Dacia”. Banii vin de la Ministerului Dezvoltarii, cel care a dat unda verde reabilitarii obiectivului aflat acum in paragina. Si asta nu este tot! Municipalitatea huseana va beneficia de o alta mare investitie. Este vorba despre un alt proiect care face referire la mobilitatea urbana, un proiect în valoare de 7,6 milioane de euro. In baza acestui proiect Husul va avea autobuze electrice. La toate acestea se adauga si o finantare de 3,6 milioane de lei, pentru informatizarea Primariei Husi. “A fost nevoie sa urmam niste proceduri pas cu pas pentru a obtine in final un rezultat grandios , as remarca eu . Suntem al doilea cinematrograf din Romania care primeste unda verde la reabilitare. Este un lucru extrem de benefic pentru intreaga comunitate huseana . Va spun cu toata sinceritate ca mi s-a luat o piatra de pe inima . Reabilitarea acestuia reprezinta un beneficiu pentru orice cetatean. Fie ca vorbim de sala de cinema ori de sala de conferinte . Vreau sa le multumesc tuturor partilor implicate in finalizarea acestui obiectiv important pentru urbea huseana” declara primarul Ioan Ciupilan. La Husi vor circula autobuze electrice, la Vaslui s-au aruncat 5,5 milioane de euro in troleibuze care nu exista .Transportul public din Vaslui a fost „modernizat“ cu 5,5 milioane de euro. Afacerea troleibuzelor s-a stricat după doar 2 luni.La câțiva ani de la finalizarea proiectului privind reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport public în Vaslui, călătorii circulă în aceleaşi condiţii vitrege, în timp ce troleibuzele care ar fi trebuit să îmbunătăţească condiţiile de transport au cedat după doar două luni de exploatare. Proiectul, finantat din Fondul European de Dezvoltare, cu o valoare totală de 24.651.400 lei, a presupus extinderea a 4.000 metri linie de troleibuz, extinderea a 4.130 metri iluminat public, reabilitarea a 9.550 metri de linie de troleibuz, montarea a 285 corpuri de iluminat, dar şi construirea unui terminal intermodal pe o suprafaţă de 19.505 metri (cladirea principală cu functiunea terminal intermodal şi o clădire secundară – vestiare pentru personal). Practic, prin acest proiect municipalitatea vasluiană readucea la viaţă transportul cu troleibuzul în Vaslui, care fusese sistat în anul 2009. Deşi finalizat în urmă cu câțiva ani, proiectul privind reabilitarea transportului public s-a dovedit a fi, cel puţin până în prezent, un fiasco. Şi asta pentru că în proiectul iniţial nu au fost prevăzute şi sumele necesare achiziţionării troleibuzelor, acestea fiind achiziţionate ulterior din fonduri locale. Dacă în cursul derulării proiectului oficialii din Vaslui vorbeau de achiziţionarea a cinci troleibuze noi, în final au cumpărat trei, toate la mâna a doua. Cele trei troleibuze, cu an de fabricaţie 1991, 1993 şi 1994 au fost achiziţionate din Austria şi au cedat după doar două luni de exploatare, perioadă în care au funcţionat cu rândul. Specialiştii afirmă că alegerea celor trei troleibuze a fost una neinspirată şi s-a optat pentru această variantă deoarece proiectul risca să nu fie dat în folosinţă în termenul prevăzut, Transurb riscând să restituie fondurile europene. Astfel, s-a ales pentru soluţia de avarie a troleibuzelor second hand. Preţul unul troleibuz a ajuns la 27.000 euro. Trase pe dreapta după două luni Staţia de redresare pentru reteaua de troleibuze din Vaslui a fost construită şi concepută la momentul inaugurarii singurei linii de troleibuze din Vaslui, în 1994, la o tensiune de 750 Vcc, deoarece troleibuzele romanesti DAC/Rocar funcţionau la acea tensiune. Troleibuzele second-hand aduse din Austria, ca majoritatea troleibuzele noi care se produc în Europa, funcţionează la tensiunea de 600 Vcc. Pentru schimbarea transformatoarelor au fost necesare noi fonduri, care "au scăpat" proiectului iniţial. La Husi se poate reabilita cinematograful, la Vaslui ambele cinematografe sunt practic doua mari focare de infectie Plasate in centrul Vasluiului, dar ocolite de toata lumea in ultimii 20 de ani, cinematografele „Modern” si “Independenta” au devenit, cu timpul, doua pete pe obrazul municipiului resedinta. Au fost abandonate, iar din fostele repere ale culturii locale nu au mai ramas decat niste ruine care adapostesc boschetari, mormane de gunoaie si animale fara stapan. Primarul Vasile Paval spune despre cele doua obiective ca sunt adevarate focare de infectie, unde salasluiesc oameni fara adapost, iar sobolanii misuna in voie: “Cele doua cinematografe au fost construite inainte de 1989. Aratau foarte bine, iar vasluienii le frecventau in numar mare. Acum, s-au transformat in adevarate focare de infectie pentru populatie, au geamurile tandari, iar mizeria domneste. Aceasta problema ar trebui rezolvata cat mai urgent. Vasluienii ne acuza pe noi, ca autoritate publica, dar nu este vina noastra.” Potrivit unor calcule estimative, reabilitarea celor doua cladiri ar costa sase-sapte milioane de lei. Dar pentru ca minunea sa se intample cineva ar trebui sa munceasca, sa vrea sa faca investitii cu cap, sa acceseze fonduri, sa trimita solicitari la ministere. La Vaslui nu se vrea, iar prioritatile sunt cu totul altele! Pana acum, municipalitatea a avut noroc de banii dirijati de la Consiliul Judetean pentru cofinantari, in caz contrar…

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img